Overslaan en naar de inhoud gaan

Generatie Z: Visueel, sociaal en ondernemend

Waar we jaren niet uitgepraat raakten over dé eerste online generatie – Y - en er hele congressen over volpresenteerden en meters…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog weinig koopkrachtig en evenmin merkvast, maar volgens het Amerikaans marketingblog Marketo al wel 25,9% van de Amerikaanse populatie en daar toch al goed voor uitgaven ter waarde van 44 miljard dollar. De verschillen zijn nog niet enorm, maar Y is geen Z, zoveel is duidelijk.

Visueel
Waar de  millennials – Y – als eerste generatie opgroeide met het wereldwijde web, is Y opgegroeid met social media. En dat heeft invloed op álles wat ze doen, tijdens en na schooltijd. Meer dan de en een derde van hen werkt samen met klasgenoten terwijl ze online les volgen. Facebook is hun ding niet: meer dan een kwart van de 13 tot 17-jarigen keerde het de rug toe als actieve gebruiker in 2013 alleen al. Met de beruchte ‘concentratiespanne van acht seconden’ omarmt Z vooral de visueler ingestelde platformen als Snapchat, Whisper en Secret. Gen Z deelt wel met Y dat er tamelijk wat ondernemers in de dop opgroeien, althans zo denken ze er zelf over: 72 procent van de Amerikaanse high Schoolers wil zijn eigen zaakje opzetten. 76 procent spreekt de hoop uit zijn of haar hobby ooit te kunnen laten uitgroeien tot een betaalde baan. Daarin verschillen ze weer niet van welke generatie ooit. Alleen mogen de Zetters erop hopen dat het ooit zover komt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketo


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in