Overslaan en naar de inhoud gaan

Exchange Barometer: verdubbeling cpm tarieven desktop

Mobiel vertoont nog steeds stijgende lijn, tablet laat juist een daling zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het totaal aantal impressies in december komt uit op 15,8 miljard. Het aandeel desktop blijft redelijk stabiel (83,4%). Mobiel groeit tot omstreeks 10%. Het aanbod op tablet daalt 1,5%. De cpm tarieven in december die worden gerekend voor beide devices zijn nagenoeg gelijk aan die in januari 2014.

related partner content for mobile comes here

Voor desktop zijn de cpm-tarieven in december iets lager dan in de voorgaande maand. Ten opzichte van het prijsniveau een jaar geleden is er echter nog altijd sprake van een stevige stijging. Het aantal impressies op desktop is vrijwel gelijk, terwijl het gemiddelde cpm tarief is verdubbeld.

De groein de cpm tarieven is een gevolg van de grote vraag naar inventory en het grotere aanbod rich media. Rich media heeft een hogere cpm prijs, wat er mede voor heeft gezorgd dat het cpm tarief ruim verdubbeld is in een jaar tijd. 

De MediaScience Exchange barometer laat de belangrijkste ontwikkelingen zien op Nederlandse Exchanges, gemeten in volume impressies en cpm tarieven en  onderverdeeld in desktop en mobiel/tablet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in