Overslaan en naar de inhoud gaan

De Ramadan-vriendelijke abri van Etcetera krijgt veel aandacht in de pers

De ‘Ramadan-abri’ is gemaakt voor restaurantketen Halal Fried Chicken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tijdens de Ramadan vasten zo’n één miljoen Islamitische Nederlanders tussen zonsopgang en zonsondergang.  Als je dan met een rommelende maag geconfronteerd wordt met reclame voor lekker eten, is dat niet altijd even fijn.

related partner content for mobile comes here

Dit is de reden waarom reclamebureau Etcetera in samenwerking met JCDecaux de ‘Ramadan-abri’ voor restaurantketen Halal Fried Chicken ontwikkelde. Overdag is alleen de naam van het restaurant te zien.

Maar als het donker wordt, springt de verlichting (die gekoppeld is aan de straatverlichting) aan en is er fastfood te zien, met de tekst: 'smakelijk eten'.

De abri kreeg veel aandacht in de Nederlandse pers, waaronder bij De Telegraaf, Nederlands Dagblad, Powned en het Algemeen Dagblad.

 

Credits:

Bureau: Etcetera

Creatie: Maarten Remmers en Wouter Voges

Producer: Roel Grijspaardt

Camera: Jasper van der Pol, Dennis Floor

Verantwoordelijk bij JCDecaux: Coen Kamermans, Bart de Vries

Klant: HFC

Verantwoordelijk bij klant: Arif Çolakkadıoğlu Tarik Kati, Yavuz Dilek en Osman Yetkin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in