Overslaan en naar de inhoud gaan

Met social advertising verkoop je ook duurdere producten

Auto.nl voegt social advertising aan hun marketing mix toe
Partner
ZIGT

ZIGT - media en marketing agency. Met data, media, creatie en tech bouwt ZIGT merken, informeert mensen en maakt omzet. ZIGT denkt strategisch, maar pakt aan met de poten in de klei; onafhankelijk en vrij om de beste keuzes te maken. Samen op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Vrijheid en groei staan centraal - Freedom to Grow. 

auto.nl
auto.nl

Auto.nl is een webshop die het zoeken en vinden van een nieuwe auto zo makkelijk mogelijk maakt. Nu koop je een auto niet niet terwijl je onderuitgezakt op de bank op je telefoon door je tijdlijn scrollt. Logisch dat Auto.nl niet direct overwoog om social advertising in de marketing mix op te nemen. In dat licht zijn de resultaten die ZIGT zusje Created First haalde extra bijzonder te noemen. Meer dan 10% van alle verkopen van het platform komen nu via social advertising. 

Gerelateerd

Gerelateerd

Auto.nl is een onderdeel van Louwman Group, een van de grootste spelers op het gebied van automotive, en timmert hard aan de weg. Naast tweedehands auto’s bieden ze private-lease deals aan en kun je er auto’s inruilen. Auto.nl had al een breed scala aan online middelen, maar social advertising was daar nog geen onderdeel van. Door zelf te testen met social ads zag men er de potentie van in. Om het groter op te zetten en goed te monitoren werd de hulp ingeschakeld van Created First. Het bleek het een gouden zet. Auto’s worden namelijk heel veel gezocht online. Maar wie vol inzet op SEA moet wel concurreren tegen grote jongens als Gaspedaal, Marktplaats en Autoscout24. Met social media komen autozoekers in je funnel die je vervolgens kunt benaderen met een aanbieding op maat. Dus afgaande op het zoekgedrag niet die dure tweedehands Lexus, maar wel die compacte Yaris met weinig kilometers op de teller.

Created First heeft dit allemaal gerealiseerd door een always on laag voor social te creëren waarbij ingespeeld werd op de verschillende fasen van de customer journey in het online kopen of private leasen van een auto. De campagnes worden dagelijks gemonitord en wekelijks geoptimaliseerd. Er draaien AB/testen om tot de beste content te komen. Daarnaast is er een forecast gemaakt waaruit bleek dat onderaan de streep de inspanningen winstgevend zouden zijn. Een voorspelling die meer dan uitkwam.

Want het resultaat is boven verwachting. De social campagnes hebben gezorgd voor een structurele verhoging in het aantal verkochte auto’s en meer dan 10% van alle bestellingen op auto.nl is nu afkomstig uit social ads. Dus wie dacht dat social advertising alleen een interessant kanaal is voor bedragen tot pak ‘m beet 50 euro: guess again!

Dit verhaal liever beluisteren? Check deze en andere podcasts hier

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
ZIGT

ZIGT - media en marketing agency. Met data, media, creatie en tech bouwt ZIGT merken, informeert mensen en maakt omzet. ZIGT denkt strategisch, maar pakt aan met de poten in de klei; onafhankelijk en vrij om de beste keuzes te maken. Samen op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Vrijheid en groei staan centraal - Freedom to Grow. 

Gerelateerd

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in