Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's nieuwste campagne draait om de Big Bak-vuilnisbak

De restaurantketen start in België een out of home-campagne die vuilnisbakken in het zonnetje zet. Doel is zwerfafval tegengaan.
McDonald's TBWA campagne
Eén van de out of home-posters
© Afbeelding: TBWA
McDonald's TBWA campagne
Eén van de out of home-posters
© Afbeelding: TBWA

McDonald's start in België een campagne die draait om out of home-borden met daarop mooie vuilnisbakken en gelikte namen. De vuilnisbakken worden aangeprezen met namen als Big Bak, de Bak Deluxe en Bak Royal. Doel van de campagne, ontwikkeld door McDonald's en TBWA, is meer bewustzijn creëren voor zwerfafval en het gebruik van vuilnisbakken vergroten. 

related partner content for mobile comes here

Creative director van TBWA Jeremie Goldwasser zegt: 'We willen vuilnisbakken net zo populair maken als de burgers.' Om die reden de visueel aansprekende reclame. De vuilnisbakken zijn gefotografeerd door de vaste 'foodfotograaf' van McDonald's, Studio Wauters. Daarnaast is er een making of-video gemaakt (hieronder te bekijken) en bevatten de reclameposters de afwijkende slogan 'Propere straten, we're lovin' it.'

Campagne duurt twee weken

De Belgische campagne loopt twee weken (tot en met 24 mei) in de restaurants, online en op meer dan 1500 out of home-borden in België. 

In Nederland voerde McDonald's vorig jaar voor de tweede keer campagne om zwerfafval tegen te gaan via speciale afvalbakken. Klanten die hun McDonald's-verpakkingen in de afvalbak gooiden, maakten kans op verschillende prijzen. De eerste editie werd beloond met een SAN Accent Award.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in