Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo verlaat Alfred na 10 jaar en kiest voor Hotel L’Amour

Jumbo kiest na een decennium Alfred voor het nieuwe bureau van oprichter Aad Kuijper: Hotel L’Amour.
Miniatuurvoorbeeld
Kerstcommercial 2018
© Jumbo
Miniatuurvoorbeeld
Kerstcommercial 2018
© Jumbo

Er komt een einde aan de samenwerking tussen Jumbo en Alfred die in totaal een decennium duurde. Jumbo kiest nu – zonder pitch - voor het in januari gelanceerde Hotel L’Amour. Het bureau maakt een vliegende start; na Hema, Riedel en Lamb Weston kiest dus ook ’s lands tweede supermarktketen voor het nieuwe bureau van Aad Kuijper, Valerie Dekeuwer, Peter van Rij en Martijn van Marle. 

related partner content for mobile comes here

Jumbo en Kuijper kennen elkaar goed. In 2013 koos de retailer voor het door hem opgerichte Alfred. Het bureau stond onder leiding van Kuijper aan de wieg van de nog altijd lopende campagne met de Jumbo-familie met Frank Lammers en Maike Meijer. In 2020 verliet Kuijper het bureau en werd creatief directeur bij DDB Amsterdam. Jumbo bleef daarna nog drie jaar. 

Kuijper over de winst: ‘Ik heb altijd tegen mijn oud-partners gezegd dat ik niet aan klanten zou trekken en zo is het ook niet gegaan. Ik heb ruim twee jaar niet voor Jumbo gewerkt, maar ken de mensen daar goed. Vorig jaar heb ik wel gedacht: “Als ze bellen, zeg ik geen ‘nee’.” En uiteindelijk hebben ze gebeld.'

Jumbo had een tumultueus najaar waarin achtereenvolgend de WK-campagne met de hossende bouwvakkers werd gestaakt na kritiek, Frits van Eerd werd opgepakt op verdenking van fraude en oprichter Karel van Eerd overleed. Het ging het bedrijf niet in de koude kleren zitten. Met de benoeming van topman Ton van Veen en president-commissaris Colette Cloosterman-Van Eerd lijkt Jumbo ook met de benoeming van een nieuw reclamebureau, een nieuwe start te willen maken.  

Kuijper toont zich uiteraard opgetogen over de winst, die overigens per september ingaat. 

Hoe de samenwerking handen en voeten krijgt, moet de komende tijd blijken. De winst en/of verlies van een retailer van formaat trekt altijd een grote wissel op een bureau. Alfred was nu niet bereikbaar voor commentaar. Maandag verschijnt op Adformatie een artikel waarin alle betrokkenen aan het woord komen.  

Lees ook: Hotel L'Amour verwelkomt Lamb Weston als derde klant en breidt team uit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in