Verzekeraar Anderzorg wil zich positioneren als zorgverzekeraar voor jonge mensen. Daarom start XXS Amsterdam de campagne met de naam ‘zorg voor #deleven’.
Overstappen via Instagram
De actie moet laten zien dat de verzekeraar weet wat millennials willen. Volgens Anderzorg hebben jongeren behoefte aan dienstverlening via social media. Daarom is het ook mogelijk om over te stappen via Instagram.
De verzekeraar biedt deze service, omdat uit eigen onderzoek blijkt dat 86% van de jongeren (<32 jaar) vindt dat overstappen makkelijker moet worden. Bijna 60% vindt het logisch dat verzekeraars hun doelgroep ook op social media van dienst zijn.
Media
De campagne bestaat verder uit een online documentaire, twee TVC’s, Spotify, radiospots en een actiepagina. De titel ‘zorg voor #deleven’ is gebaseerd op het nummer ‘de leven’ van de Nederlandse rapper Sef uit 2011. Uit onderzoek in opdracht van Anderzorg blijkt dat 20% van de millennials de uitdrukking gebruikt op social media.
Maurice van Dijk, merkstrateeg bij Anderzorg: ‘“De leven” staat voor jongeren symbool voor wat het leven zo mooi maakt. Of dit nu kleine geluksmomentjes zijn of juist grote mijlpalen. Dit inzicht sluit naadloos aan bij onze filosofie: alles snel, simpel en goed geregeld, zodat de klant verder kan met #deleven.’
Taylor Swift
Op de actiepagina delen jongeren foto’s waarin zij ‘de leven’ vieren. Ook is Anderzorg aanwezig in alle online uitgaven van Wayne Partner Kent. Hier wordt het merk met alle redactionele content verbonden die gedurende de campagneperiode wordt geproduceerd. Bijvoorbeeld een artikel over het inkomen van Taylor Swift.
Overstappen via Instagram kan tot en met het einde van het jaar via instagram.com/anderzorg.
Credits
Opdrachtgever: Anderzorg
Klant: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Elsmieke van Hoorn
Bureau: XXS Amsterdam
Mediastrategie en –inzet: Mindshare
Media: Wayne Parker Kent
PR en content creatie: Merktroubadour
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!