Overslaan en naar de inhoud gaan

#deleven moet Anderzorg neerzetten als dé verzekeraar voor jonge mensen

Bureau XXS Amsterdam ontwikkelde de campagne voor millennials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Verzekeraar Anderzorg wil zich positioneren als zorgverzekeraar voor jonge mensen. Daarom start XXS Amsterdam de campagne met de naam ‘zorg voor ’.

related partner content for mobile comes here

Overstappen via Instagram

De actie moet laten zien dat de verzekeraar weet wat millennials willen. Volgens Anderzorg hebben jongeren behoefte aan dienstverlening via social media. Daarom is het ook mogelijk om over te stappen via Instagram.

De verzekeraar biedt deze service, omdat uit eigen onderzoek blijkt dat 86% van de jongeren (<32 jaar) vindt dat overstappen makkelijker moet worden. Bijna 60% vindt het logisch dat verzekeraars hun doelgroep ook op social media van dienst zijn.

Media

De campagne bestaat verder uit een online documentaire, twee TVC’s, Spotify, radiospots en een . De titel ‘zorg voor ’ is gebaseerd op het nummer ‘de leven’ van de Nederlandse rapper Sef uit 2011. Uit onderzoek in opdracht van Anderzorg blijkt dat 20% van de millennials de uitdrukking gebruikt op social media.

Maurice van Dijk, merkstrateeg bij Anderzorg: ‘“De leven” staat voor jongeren symbool voor wat het leven zo mooi maakt. Of dit nu kleine geluksmomentjes zijn of juist grote mijlpalen. Dit inzicht sluit naadloos aan bij onze filosofie: alles snel, simpel en goed geregeld, zodat de klant verder kan met .’

Taylor Swift

Op de delen jongeren foto’s waarin zij ‘de leven’ vieren. Ook is Anderzorg aanwezig in alle online uitgaven van. Hier wordt het merk met alle redactionele content verbonden die gedurende de campagneperiode wordt geproduceerd. Bijvoorbeeld een artikel over het inkomen van .

Overstappen via Instagram kan tot en met het einde van het jaar via .

Credits

Opdrachtgever: Anderzorg

Klant: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Elsmieke van Hoorn

Bureau: XXS Amsterdam

Mediastrategie en –inzet: Mindshare

Media: Wayne Parker Kent

PR en content creatie: Merktroubadour

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in