De VPRO komt vandaag met een eigen elektronische programmagids (EPG).
De EPG is een aanvulling op de papieren gids. 'We kunnen het niet meer kwijt op papier', zegt hoofdredacteur Hans van Dalfsen.
In de gedrukte gids kiest Van Dalfsen daarom niet meer voor een thematische aanpak, de details zijn online terug te vinden.
'Tot nu toe zetten we elke week weer frontaal de aanval in om het overweldigende aanbod inzichtelijk te maken, in de nieuwe gids benaderen we het aanbod meer vanuit voor onze doelgroep interessante onderwerpen, zoals film, literatuur, muziek en documentaires'. (bron: DeNieuweReporter)
De VPRO-EPG zal een mooi advertentieloos alternatief worden voor al die commerciël EPG's die de komende maanden door diverse partijen uit de grond gestampt worden.
Bijvoorbeeld KPN, die komt met de start van zijn internettelevisie direct met een EPG, zo vertelde Michiel Buitelaar, directeur consumentenzaken van KPN in Pitchtalk afgelopen januari: 'Dan kun je meteen met een gids beginnen, met variaties op adverteren, op een internetachtige wijze.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!