Wat is er aan de hand bij Pitch? Het opiniemaandblad werd november vorig jaar gelanceerd als een 'multimediaal opinieconcept voor hoogopgeleide, jonge volwassenen in Nederland'.
Initiatiefnemer en uitgever Elderik Meulman (27) beweerde toen dat een externe financier voor voldoende middelen had gezorgd om het een jaar uit te zingen.
Nu echter houdt de drukker, Argo Media Groep, nummer 5 uit de planning omdat er problemen met betalingen zouden zijn. Er gaan geruchten dat er surseance van betaling is aangevraagd
Een van de financiers zou zich hebben teruggetrokken uit de uitgeverij. Geldtekort dus, waardoor al na 4 nummers de stekker uit het blad dreigt te worden getrokken.
Pitch heeft volgens een bron bij de drukkerij een zaakwaarnemer (geen curator, dat nog net niet) aangetrokken, die de boel weer snel op de rails moet krijgen.
Elderik Meulman wil niet reageren. De vraag waarom de financierder deze beslissing heeft genomen, blijft daarom onbeantwoord. Vallen advertentie-inkomsten tegen, blijft de verkoop achter? Het blijft gissen.
De drukker verwacht echter wel dat er snel een oplossing komt; Argo Media Groep gelooft zeker in een goede afloop, zo wordt me op het hart gedrukt.
Hoofdredacteur van Pitch is Rupert Parker Brady (ex-MarketingTribune), chef redactie is Johannes van Bentum (ex-Fem Business) en directeur is Gert-Jan Kooistra (ex-uitgever MarketingTribune).
De eerste oplage van Pitch bestond uit 50.000 exemplaren. Het blad wil interactiviteit uitdragen middels een website, blogs en debatavonden, waar lezers invloed kunnen hebben op de onderwerpskeuze.
Men kan zijn of haar mening geven en meedingen naar de plaatsing van een eigen artikel. Het blad richt zich dan ook op 'de onbekende expert met een mening'.
De makers waren hier begin februari, tijdens een publiek debat over de toekomst van het opinieblad, in ieder geval nog zeer enthousiast over.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!