Weleens naar het RTL-programma Mijn Tent is Top gekeken? Vier koppels moeten een pand ombouwen tot succesvolle horecagelegenheid, onder het toeziend oog van überuitbater Herman den Blijker.
Veel bekende namen uit de restaurantwereld helpen een handje, zo eet recensent Onno Kleijn vier keer gratis als mystery guest, en zit Denise Mooij (eigenaar van Amsterdams restaurant Cartier Sud) in de jury. De winnaar ontvangt aan het einde van de rit 300.000 euro.
Mijn Tent is Top wordt flink gesponsord door Heineken en de Postbank.
Ik neem aan dat de twee adverteerders een flink deel van het prijzengeld voor hun rekening zullen nemen, daarnaast mag Alexander Koch (trademarketingmanager en bij Heineken verantwoordelijk voor Biertje? en 6pack) voor Heineken in de jury zitten, net als de directeur zakelijk van de Postbank, Henk Renkema.
Tot zover de gemeenschappelijke onderdelen. Wat betreft de overige (eigen) marcom doet de één het echter een stuk beter dan de andere. Zo is de online quiz met Herman den Blijker prominent te zien op Heineken's homepage, maar komt de Postbank niet verder dan een verwijs-bannertje rechtsonderaan op de zakelijke pagina. Postbank experimenteert daarnaast met non-spot. Maar de juiste toon lijkt hier nog niet gevonden...
De bank droeg gisteravond een van de Rotterdamse deelnemers op om thuis eens te gaan internetbankieren op Postbank.nl. Voor het oog van de camera vertelde Dave van Como010 dat dit 'dagelijks niet meer dan een uurtje hoefde te kosten', tikte wat cijfers in en voila, daar ging zijn mobiel met een Postbank-smsje. 'He dat is snel. Snel even afmaken dan maar'...
En een uitzending eerder rende een deelnemer snel even naar de overkant van de straat, naar een geldautomaat, zodat hij geld kon pinnen om een leverancier te betalen...'Handig he zo'n automaat dichtbij...'
Gatver! Kan de Postbank voortaan wegblijven van dit soort non-spotkronkels? Het irritteert zo...
Natuurlijk, het is moeilijk om een Postbankuiting subtiel in een horeca-programma te verwerken...maar zo'n platte Eigen Huis en Tuin-oplossing ('goh, handig zo'n glasverzekering, en zo makkelijk af te sluiten ook'), kan dat niet anders?
Is dit de toekomst voor de Postbank, of blijft het bij een slecht experiment?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!