Talpa, Red Bull, Fabchannel.com en Skoeps samen in Second Life

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit persbericht komt net binnen: Talpa Digital lanceert op 9 februari haar eigen omgeving binnen : DropZone.

DropZone biedt de bezoekers een breed scala aan entertainment, waarvoor door Talpa Digital 4 eilanden in Second Life zijn aangeschaft: een festivalterrein met een groot podium, de Tune in Area ofwel de grootste huiskamer van Second Life, de nachtclub Mundo en een virtuele versie van .

Centraal staat het festivalterrein met een groot podium voor optredens, inclusief een enorm videoscherm waar onder meer concerten op worden vertoond.

Het podium biedt de artiesten ook de mogelijkheid om 'fysiek' aanwezig te zijn in de vorm van een avatar en direct te kunnen communiceren met het publiek.

Op dit moment worden in samenwerking met de Nederlandse rockband 16Down - waarvan op 19 januari het nieuwe album F.L.O uitkomt - en online concertzender Fabchannel.com de voorbereidingen getroffen om het openingsconcert te verzorgen.

Dit concert vindt plaats met een multi-broadcast in zowel poptempel Paradiso als in Second Life, waardoor er op beide locaties een unieke vermenging van 'real' (de echte muzikanten) en Second Life (hun avatars) plaatsvindt.

Naast optredens biedt het festivalterrein ook andere attracties, inclusief 'virtuele' parachutesprongen. Verder zal Red Bull als eerste partner in DropZone haar sporters inzetten voor demonstraties, workshops en chat-sessies. Bovendien worden registraties van hun extreme sports evenementen uitgezonden.

Onderdeel van DropZone is ook de Tune In Area, de grootste huiskamer van Second Life. Op reusachtige stoelen en banken kunnen bezoekers verschillende programma's bekijken en tegelijkertijd hun mening delen en discussiëren. Via verschillende tv-schermen worden diverse programma's doorgegeven.

In DropZone wordt ook een heuse nachtclub geopend onder de naam Mundo. Op deze wijze biedt de online dating community de mogelijkheid om elkaar ook in Second Life te ontmoeten.

Tenslotte ontwikkelt Talpa Digital de technologie voor een virtuele versie van burgerjournalistieksite Skoeps, waardoor de bezoekers van Second Life zelf hun Skoeps kunnen vastleggen en sturen naar een netwerk van interactieve billboards in deze virtuele omgeving. DropZone gebruikt het Engelse bureau als ontwikkelpartner.

Edwin Tromp, directeur Talpa Digital: 'DropZone biedt Talpa en vooral ook onze adverteerders unieke mogelijkheden om met specifieke doelgroepen te communiceren. Bij een toename van bandbreedte, een steeds realistischere 3D vormgeving en relevante applicaties zullen virtuele werelden enorm groeien. Het zal ook zeker niet bij Second Life blijven, maar vooralsnog is het wel een perfecte plaats om ervaringen op te doen.'

Mariska Woertman, Communicatie Manager Red Bull Nederland BV, voegt toe: 'Second Life is voor ons merk een ultieme omgeving om met jongeren te communiceren, maar ook om te experimenteren met nieuwe concepten. Deze virtuele wereld biedt een nieuwe dimensie in het organiseren van events. In Second Life hoeven we bijvoorbeeld geen zenuwslopende vergunningprocedures te doorlopen voor een extreem evenement. Bovendien staat Red Bull bekend als innovator en staan we graag aan de basis van dit soort ontwikkelingen in Nederland.'

Justin Kniest, CEO Fabchannel.com: 'Virtuele werelden als Second Life gaan een grote rol spelen in de toekomst van online concert video. De online beleving die ontstaat wanneer je met je avatar in een 'echt' publiek een concert kijkt is met geen gewone video-player te evenaren. Deze eerste Fabchannel webcast in Second Life is de logische volgende stap in onze missie om de real-life-concert-beleving zo dicht mogelijk te benaderen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie