Amsterdams bureau We Are Pi heeft de eerste editie in de reeks van ‘De nieuwe regels van de Samenleving - De marketingregels van de toekomst’ gepubliceerd. De serie wordt uitgegeven in het Engels met de titel: ‘New Society Rules’.
De serie publicaties, gebaseerd op mondiaal onderzoek, is vrij toegankelijk op een door We Are Pi ontwikkeld rapportage- en contentplatform. Op dit platform, bedoeld voor business leaders en marketeers geeft het bureau inzicht en maakt het de regels bekend van de nieuwe samenleving die op internationale schaal in snel tempo aan het veranderen is. Met het bekendmaken van de inzichten en de regels wil We Are Pi de - nieuwsgierige - marketeer van morgen voorbereiden en ondersteunen in de keuzes en werkzaamheden.
De geplaveide weg tot succes
Het Amsterdamse bureau legt uit dat de door Covid-19 veroorzaakte acceleratie van de technologische ontwikkelingen hebben geleid tot een betere toegankelijkheid tot media en kennis. Dit samen zorgt er volgens We Are Pi voor dat de wereld sneller verandert dan ooit. Het bureau benadrukt dat in de huidige tijd relevantie, de kennis om daar gevoelig mee om te gaan om daarna correct actie te ondernemen, dé geplaveide weg is tot succes: ‘Om in nauw contact te blijven met de altijd veranderende consumentendoelgroep dienen er nu blijvende nuances in de huidige regels gemaakt te worden.’
Vanuit het hart van de verandering
Deze ‘nieuwe wetgeving van de maatschappij’ voor de marketeer van morgen wil aantonen wat de grootste culturele veranderingen zijn. De bevindingen zijn gebaseerd op gesprekken met vakmensen van over de hele wereld die zich op dat moment in het hart van de verandering bevonden.
Business leaders
In de eerste editie van de ‘New Society Rules’ komen vijf verschillende onderwerpen aan bod waaronder: ‘positiviteit over het eigen lichaam’, ‘shaming’, en ‘misvattingen over moderne relaties’. Tot experts die in het nieuwe manifest van de toekomst aan het woord worden gelaten behoren onder andere de oprichter van een datingconsutancy, de Europese marketingdirecteur van Patagonia en de eigenaar van een onafhankelijk platenlabel in New Delhi. Ze vertellen wat hun bevindingen zijn en hoe zij nu connecten met publiek en volgers. De gesprekken met de business leaders die ten grondslag liggen aan dit rapport zijn volgens We Are Pi gevoerd vlak voor de uitbraak van de huidige pandemie.
De eerste vijf regels
Volgens de auteurs van New Society Rules is het nieuwe wetboek van de samenleving een gevolg van het feit dat de grote merken technologie en digitale marketing hebben omarmd. Dit gaat volgens de auteurs ten koste gaat van de huidige cultuur. Aangegeven wordt dat het digitale boekwerk inzichten en handvatten aan de business leaders en marketeers van morgen geeft zodat zij leren hoe te reageren en te groeien tijdens de culturele verschuiving die gaande is.
De eerste editie bestaat uit vijf delen waaruit vijf regels voortkomen:
1. Omarm het digitale leven
2. Stop met ‘shamen’
3. Accepteer de nieuwe heersende stroming
4. Vul de leegte van de gemeenschap
5. Wees een veilige haven
We Are Pi-ceo Alex Bennett Grant geeft aan dat de volgende editie van ‘New Society Rules’ uitkomt aan het einde van 2020. Hij geeft aan dat het voor merken belangrijk is dat zij de digitale transitie omarmen, maar ook dat zij zullen achterblijven wanneer dat het enige is dat ze doen: ‘De merken moeten goed afwegen hoe ze omgaan met technologie en culturele veranderingen om succesvol te blijven.’
Lees de eerste editie van ‘New Society Rules’ hier.