Pimp my Pret-a-Porter

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook de , de nieuwe thuisstomer van , ontkomt niet aan de pimptrend: mode-ontwerper maakte speciaal voor de fabrikant een Limited Edition, waarbij de thuisstomerij voorzien is van een blauwe leren hoes, versierd met zilveren spijkers.

Het geheel werd afgelopen weekend in Parijs geshowd direct na de modeshow van Berardi, in 1 van de vele kelders van het Louvre.

De Brits/Siciliaanse mode-ontwerper ontwierp daarnaast een speciale Pret-a-Porter collectie: Vijf outfits die qua stofgebruik het beste in een Pret-a-Porter passen: jurken en broeken gemaakt van zijde, nylon, etcetera.

De gepimpte Pret-a-Porter draagt ook zijn naam; de Berardi. De samenwerking zal 1 jaar duren, de limited edition wordt vanaf de herfst in de betere witgoedwinkels verkocht. Prijs is nog onbekend, maar een normale huisstomerij kost al 400 euro, dus tel daar nog maar wat bij op.

We mogen er eentje wegggeven, dus lees nog even verder.

Alessandro Finetto, directeur Global Consumer Design van Whirlpool Europe legt uit wie de doelgroep is: 'Het stoomapparaat is handig voor mensen die van mode houden en goed voor hun lievelingskleding of speciale stukken willen zorgen. Door de eigen stijl van Berardi op het apparaat los te laten, wordt de Pret-a-Porter nu zelf een 'speciaal stuk'.'

Het apparaat werkt alleen op gedistilleerd water, dus vlekken worden niet verwijderd. Finetto adviseert daarnaast ook geen leer in het apparaat te stoppen, verder 'kan alles'.

Wie gebruikt zo'n apparaat nu echt? Zuideuropeanen geven veel meer om goede strijk- en stoomapparaten dan Westeuropeanen, zo staan ze bekend in de branche. Nederlanders geven daarentegen niets om strijken en alles wat daarbij hoort, dat is mijn ervaring.

Finetto geeft desgevraagd een voorbeeld uit eigen omgeving: 'Ik heb het apparaat zelf thuis staan, en degene die er het meeste gebruik van maakt, is mijn tienerdochter. Dagelijks stopt ze er kleding in. Terwijl ze in het begin de grootste criticus was.'

Je moet het dus gewoon een keer proberen om er het nut van in te zien, volgens Finetto. Hij zou gelijk kun-nen hebben: bijna iedereen die ik erover spreek, kent het ding niet en kan zich er ook weinig bij voorstellen; met gefronste wenkbrauwen zoekt men (vaak tevergeefs) naar toegevoegde waarde.

De Pret-a-Porter werd misschien daarom ook vorig jaar oktober tot flop gekozen in onze rubriek op .

En dat is niet onopgemerkt gebleven: Whirlpool biedt nu een Pret-a-Porter aan, die we 'als prijs' mogen weggeven.

Dus: als jij je delicaatjes een stoombeurt wil geven, je woont in Nederland en je wil er objectief over schrijven, meld je dan nu aan. Nog 1 ding; je moet ons wel een reden geven; leg dus uit wat jij zou willen ontkreukelen, wie of wat volgens jou wel een opfrisbeurt zou kunnen gebruiken? Op marketinggebied, wel te verstaan. Dan word jij voor een keer onze ervaringsdeskundige.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie