Pepsi lanceerde afgelopen zomer in Noorwegen, Spanje en Nederland de Remix Machine, een multiplatform-app waarmee jongeren zelf dance tracks kunnen remixen.
Helden
Met Eva Simons (NL), Lido Lido (NW) en DJ Wally Lopez (SP) had ieder land zijn eigen held. Men mixte deze nummers met door Pepsi ontwikkelde samples die gratis en gemakkelijk te gebruiken zijn.
Remix
Tijdens de afgelopen campagneperiode heeft de Remix Machine ruim 485.000 unieke bezoekers getrokken. Van de 102.000 actieve dj’s heeft 43% daadwerkelijk een remix ingezonden en één op de vier dj’s heeft zijn remix op de iPad-app geproduceerd. In Nederland was men gemiddeld 20 minuten bezig met de app.
Stemmen
De dj’s wilden hun eigen remix graag aan de wereld laten horen, want zelfgemaakte remixen werden op grote schaal gedeeld op social media. Het delen van de remixen op Facebook had tevens tot gevolg dat ruim 632.000 mensen hun stem uitbrachten op hun favoriete remix.
Internationale app
De afgelopen 3 jaar heeft Pepsi samen met Red Urban de Remix Machine van een lokale activatie naar een internationale app ontwikkeld, die op verschillende platformen en apparaten beschikbaar is met lokale content.
Lange termijn
Red Urban Amsterdam was verantwoordelijk voor de strategie, het concept en de crossplatform-productie. Kees van Dorp van Red Urban: ‘In deze jonge doelgroep moet je als merk meer bieden dan een campagne en het kans maken op een prijs. Pepsi liet zien dat ze de doelgroep snapt en bereid is om naar de lange termijn te kijken.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!