Dat blijkt uit onderzoek van merkenbureau Shieldmark.Zacco. Cumberland bezit een oudere Europese registratie van het merk IN THE RAW voor frisdrank. Het bedrijf is nu een Europese oppositieprocedure gestart, waarmee het de registratie van het gelijkende merk RAW van Pepsi wil tegenhouden.
G-Star, met zijn spijkerbroekenmerk RAW, spande eerder een procedure aan tegen Pepsi. De kans dat G-Star die procedure wint, is vrij klein volgens Bas Kist van Shieldmark.Zacco. Het gaat namelijk om verschillende producten, een spijkerbroek tegenover frisdrank.
In het Europese conflict met het merk IN THE RAW is de situatie echter anders. Daar staat Pepsi volgens Shieldmark.Zacco veel zwakker omdat het aanvallende merk IN THE RAW voor hetzelfde product, frisdrank, is geregistreerd. Om die reden is de kans groot dat het Europese Merkenbureau de registratie RAW van Pepsi zal tegenhouden, vanwege het gevaar voor verwarring met IN THE RAW.
Het vonnis van de Rechtbank Den Haag in de zaak tussen G-Star en Pepsi zal waarschijnlijk binnen twee weken bekend zijn. De uitslag van de door Cumberland aangespannen procedure bij het Europese merkenbureau laat tenminste nog enige maanden op zich wachten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!