Nieuwe smaken Aroma Rood, Blond en Donker

Douwe Egberts introduceert twee nieuwe varianten van Aroma Rood, de meest gedronken koffie in Nederland: Donker en Blond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aroma Rood Donker is donkerder gebrande koffie met meer pit en een vollere smaak. Voor Aroma Rood Blond zijn de bonen lichter gebrand, met als resultaat een vriendelijke koffie met een zachte smaak.
Het zijn koffiemelanges die passen bij een goede start van de dag of juist bij een moment languit op de bank, aldus DE.

Meer variatie
Met de nieuwe koffies wil Douwe Egberts de koffiedrinker ‘meer variatie bieden’, zegt Marcel Belt, vice-president Marketing bij DE Masterblenders, in een interview met Tijdschrift voor Marketing dat begin juni verschijnt.

Belt: ‘Veel Nederlanders drinken elke dag dezelfde vertrouwde filterkoffie, namelijk 38 procent. Bij het overgrote deel is sprake van mindless consumption: men denkt er niet bij na. Wij willen de koffiedrinker bewuster maken, en ook echt een keuze laten maken welke koffie ze op welk moment willen drinken.’

4,4 koppen
Daar zijn goede redenen voor, want Douwe Egberts wil uiteindelijk dat de koffiedrinker meer voor zijn bakkie gaat betalen door ook voor betere koffies te kiezen. Met gemiddeld 4,4 koppen per dag is koffie de meest gedronken drank van Nederland, en veel groei in kwantiteit valt niet te verwachten. Wel in kwaliteit en prijs.

Type koffiedrinkers
Douwe Egberts heeft voor elk type koffiedrinker en voor ieder moment een bijpassende koffie, laat het weten. Het onderscheidt koffiedrinkers in de traditionele klassieke drinkers (32 procent), moderne drinkers (56 procent) die graag variëren en puristen (12 procent), de laatste zijn koffieconnaisseurs die het liefst bonenkoffie drinken.

’s Ochtends populairste koffiemoment
De ochtend is het meest populaire koffiemoment in Nederland, 55 procent van alle koffiedrinkers drinkt dan koffie. Dit wordt gevolgd door de avond met 33 procent, een opmerkelijk verschil met bijvoorbeeld Duitsland (9 procent) en Frankrijk (12 procent) waar het avondmoment veel minder prominent is.

Energie
46 procent van de koppen koffie wordt gedronken om de energie die koffie geeft. Het is de koffie die je op gang brengt of zorgt dat je er weer tegenaan kan gaan.
Koffie wordt ook gedronken vanwege de behoefte aan ontspanning en rust, zo’n 56 procent van alle kopjes koffie zorgt voor een ontspannen moment.

Nieuw design
Voor de Douwe Egberts filterkoffieverpakkingen is er een nieuw design. Ook onze Aroma Variaties, zes verschillende koffieblends met ieder een eigen karakter inspringend op verschillende smaakbehoeften, krijgen een nieuwe uitstraling.

Aroma Rood Donker en Aroma Rood Blond zijn vanaf 20 mei bij de supermarkten verkrijgbaar.

Hieronder een deel van een uitgebreide infographic over koffie. Klik voor de volledige versie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie