WNF organiseert morgen ‘Earth Hour 2011’, een oproep om morgenavond om half negen, een uur het licht uit te doen. Mediaedge:cia vindt dat heel marcom-Nederland moet meedoen.
Mediaedge:cia Amsterdam probeert de 120.000 WPP-collega’s wereldwijd via het eigen intranet aan te zetten om deel te nemen aan Earth Hour, een wereldwijde actie van het Wereld Natuur Fonds. ‘Geef de aarde door.’ Maar dat is voor Hidde Zwaagstra, Business Development Director bij Mediaedge:cia niet voldoende. Hij vindt dat alle mensen in de Nederlandse Marcombranche op zaterdag 26 maart om 20:30 het licht uit moeten doen. Zwaagstra: ‘Bewustwording van ons persoonlijke energieverbruik is iets wat ons allen persoonlijk raakt. Je komt niet meer weg met een houding waarbij je alleen wijst naar energieleveranciers en de bedrijven in het algemeen. Binnen de marketingcommunicatiebranche moeten we ons ook realiseren dat alle nieuwe communicatievormen die we aanhangen vrijwel allemaal ons energieverbruik laten stijgen. Dat betekent niet dat we die middelen niet moeten inzetten, maar wel dat je er eens bij stil moet staan.’
Eén uur het licht uit. En daarna gaan we weer vrolijk verder met waar we mee bezig waren. Met de Hummer naar de hockeyclub, een barbecue met teveel vlees. En de was? Die gaat zoals altijd weer in de droger. Waarom wil Mediaedge:cia haar naam eigenlijk verbinden aan zo’n vrijblijvend initiatief als Earth Hour van WNF? Zwaagstra: ‘Hoe je je ook gedraagt en welk oordeel iemand daar ook over heeft, wees je je in ieder geval eens 1 uur per jaar bewust van de gevolgen van je gedrag voor de toekomst van iedereen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!