Het transparantst: Akzo, KPN en Philips

Akzo Nobel, KPN en Philips zijn het transparantst over hun economische, milieu- en sociale resultaten. Dat is de uitkomst van de Transparantiebenchmark 2013. De drie ondernemingen dingen mee naar de Kristalprijs van het ministerie van Economische Zaken en de Nederlandse accountantsorganisatie NBA.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Kristal wordt overhandigd aan de onderneming die het hoogst eindigt op de . Dit is een jaarlijks onderzoek van het ministerie van EZ naar de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving onder de circa 500 grootste Nederlandse ondernemingen. Met de Transparantiebenchmark stimuleert het ministerie de prestaties op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Scores
Ondernemingen hebben hun score kunnen bepalen via een online self-assessment, die daarna door PwC is beoordeeld. Bedrijven die geen self-assessment hebben gedaan, hebben een score toegekend gekregen door PwC. Een panel van deskundigen heeft uit de top-20 een top-3 vastgesteld, op alfabetische volgorde: Akzo Nobel, KPN en Philips.

Daarmee staat vast dat de winnaar van vorig jaar DSM uit de top-3 is geduikeld. Akzo Nobel en Philips waren vorig jaar de nummers 2 en 3. KPN komt de top-3 binnen vanaf een 5e plek.

De jury van De Kristalprijs maakt op 21 november de winnaar bekend.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie