`Digitale bureaus binnen 10 jaar weg`

De nieuwe generatie marketeers gelooft dat de digitale bureaus binnen 10 jaar tijd zijn verdwenen. Contentmarketing en 'pr thinking’ zullen volgens hen het reclamelandschap domineren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een Europees onderzoek, 'Next Generation van marcoms' van de MediaSchool Group, onder meer dan 2000 marcom-afgestudeerden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en België.

Meer dan 80 procent van hen denkt dat bureaus die zich alleen richten op sociale media en digitale marketing binnen tien jaar verdwijnen, omdat ‘digitaal’ en ‘sociaal’ onderdeel worden voor alle marketeers. 90 procent van de afgestudeerden denkt dat de bureaus over tien jaar full-service zijn en werkzaam in zowel de reclame, direct marketing, sociale en digitale media als pr.

70 procent gelooft marketinglandschap wordt 'gedomineerd' door contentmarketing en 'pr thinking'. 77 procent vindt dat Facebook het belangrijkste is voor de communicatie van een merk is met deze generatie.
Die bestempelt zichzelf overigens niet als 'digital natives'. In plaats daarvan zien ze de generatie tien jaar jonger als de ware meesters van digitale media.

De studie schetst het beeld van een generatie die snelle ontwikkeling van de marketingindustrie begrijpt en voorspelt dat er een toenemende dominantie van content en word to mouth zal zijn. 81 procent denkt dat content marketing een essentieel onderdeel van hun werk over tien jaar zal zijn.
Tv blijft belangrijk volgens de komende generatie marketeers. Twee derde gelooft niet dat tv-reclame 'irrelevant' is in tien jaar tijd. 70 procent zegt dat de taak van reclame vooral is om te 'entertainen' en niet te 'verkopen'.

Red Bull Stratos is de meest bewonderde (44 procent) creatieve branding-campagne van 2012, terwijl 54 procent de Publicis Groupe het meest bewonderd is als internationaal marcoms-netwerk (Omnicom 11 procent, WPP 10 procent, IPG 2 procent)

Het meest bewonderde reclamebureau was ook Publicis (28 procent), gevolgd door TBWA (15 procent) en Havas (12 procent).

Het meest bewonderde pr-bureau was Ogilvy pr (31 procent), gevolgd door Edelman (15 procent) en H+K (13 procent).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie