Crossmedia grootste categorie bij SpinAwards

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het eerst telt bij de de categorie 'Beste crossmedia campagne' het grootste aantal inzendingen, 74 maar liefst. Crossmedia blijft hiermee de categorie Online Campagnes (71 inzendingen) net voor.

Voor het bestuur van de Spin Awards is het duidelijk: steeds vaker wordt interactieve én traditionele media in geïntegreerde vorm ingezet. Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter: 'Al jaren praten we over de combinatie van interactieve en traditionele media, dat is de heilige graal binnen communicatie. Dit jaar zien we dat ook terug in het aantal inzendingen'

In totaal werden 304 cases ingezonden.
De nieuwe categorie "Beste innovatieve concept" doet het ook goed, hier werden 55 inzendingen geteld. Fellinger: 'Een duidelijk signaal dat de interactieve industrie creativiteit en innovatie maximaal weet te combineren.'

De gemiddelde kwaliteit van het ingezonden werk is volgens de bestuursleden een stuk hoger dan voorgaande jaren. Zo zegt Huib Maaskant: 'Bureaus zijn kritischer geworden op wat ze inzenden. Waar we voorgaande jaren nog wel eens het idee hadden dat alles werd ingezonden, zie je nu duidelijk dat alleen het beste werk aan bod komt. Tegelijk merken we dat steeds meer opdrachtgevers zich nadrukkelijker met de SpinAwards bemoeien. Nog een bewijs dat interactieve communicatie hoog op de agenda staat.'

Vorig jaar won twee bijzondere concepten bij Crossmedia en Innovatie: won een Gouden Spin als Beste Crossmedia campagne, en won ook goud als Beste Innovatieve concept.

De nominaties zijn volgende week 5 maart bekend, de genomineerden mogen vervolgens hun case verdedigen tijdens de SpinAwards Day op 21 maart 2007, op de Hoge School Amsterdam.

5 april worden de winnaars bekend gemaakt bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night, die dit jaar plaats vindt in de Passenger Terminal Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie