Amsterdam Marketing, dat nu officieel van start is gegaan, wil Amsterdam op de kaart zetten als één van de vijf meest aantrekkelijke metropolen van Europa.
3xB+1
De citymarketing-stichting richt zich op de drie ‘B’s’: bewoners, bezoekers en bedrijven. Hier is een vierde aan toegevoegd, de beïnvloeders. Dat zijn met name media en congresorganisatoren die de doelgroepen bereiken.
Directie
De directie van Amsterdam Marketing wordt gevormd door Frans van der Avert, algemeen directeur, en Eduard Pieter Oud, zakelijk directeur.
Als een van de belangrijkste instrumenten hebben zij het ‘I amsterdam’ in handen, dat bij de Amsterdammers steeds populairder wordt, aldus Ter Avert. Dat is belangrijk, want een sterk draagvlak bij de bewoners is essentieel: ‘Als inwoners van Metropool Amsterdam niet blij zijn met bezoekers, dan kun je het wel vergeten.’
Verbinden
Amsterdam Marketing wil de marketing van de verschillende partijen in de hoofdstad en omgeving ‘verbinden’. Culturele instellingen, bedrijfsleven, universiteiten en gemeentelijke diensten moeten weten dat zij hun marketingambities effectiever kunnen realiseren door de inzet van een centrale marketingorganisatie, vindt ter Avest.
Dat was lange tijd niet vanzelfsprekend, aldus de directeur. ‘De samenwerking en solidariteit waren niet altijd optimaal, waarbij veel partijen vooral voor eigen succes gingen, in essentie een gemiste kans. Juist die onderlinge samenwerking is cruciaal. Dat geldt ook voor de samenwerking tussen Amsterdam en de omliggende gemeenten die deel uitmaken van Metropool Amsterdam.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!