Het Belgische AllisBlue is bekend van de dienst sms2mail en de jointventure die het onlangs startte met Endemol. Peter Olsthoorn schreef er al twee keer over, hier en hier.
Met sms2mail leidt het versturen van een smsje tot de ontvangst van een e-mail, met daarin bijvoorbeeld een speciale aanbieding, een online magazine, een registratieformulier, wedstrijdinformatie, handleidingen, games... you name it.
Een simpele doch doelmatige uitbreiding van de crossmediale mogelijkheden voor DM.
AllisBlue heeft voor de afnemers van deze dienst twee nieuw instrumenten ontwikkeld: MagisBlue en MagisBlue Publisher. Twee instrumenten om e-mails simpel up te graden naar heuse interactieve online magazines in flash, zonder dat de maker daarvoor enige technische kennis in huis dient te hebben.
MagisBlue is een online tool voor interactieve tijdschriften waarmee animaties kunnen worden gemaakt. De toepassing koppelt animatie, interactiviteit, video, geluid en beheert het downloaden van betaalde inhoud.
De online toepassing MagisBlue Publisher maakt het ontwikkelen en publiceren van de digitale tijdschriften mogelijk. Voorbeelden van de toepassingen: een balk met beurskoersen, een quiz, een enquêteformulier of een behendigheidsspel.
De dienst is volgens AllisBlue helemaal gratis voor afnemers van de sms2maildienst, traditionele uitgevers zitten nu waarschijnlijk rechtop in hun stoel.
Eerste klanten van AllisBlue in Nederland zijn MTV en KLM.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!