Er is een omslag zichtbaar onder adverteerders om hun digitale marketingactiviteiten in-house te brengen. De hedendaagse marketeer wil directe sturing op resultaten en ROI en heeft behoefte aan kortere doorlooptijden voor de implementatie. Organisaties zijn op zoek naar meer controle, meer sturing en meer transparantie binnen alle lagen van de marketingoperatie. Daarnaast heeft COVID-19 gezorgd voor versnelling van de digitale transformatie bij zowel consumenten als organisaties. Bedrijven die de prioriteit hebben gelegd bij hun digitale marketingtransformatie zijn wendbaarder en beter uitgerust voor toekomstig succes.
Het in-house halen van één of meerdere digitale marketingactiviteiten is een veel voorkomende stap. Organisatorisch heeft de overstap een flinke impact. Steven Pieneman en Babs van Gisbergen behandelen in deze clinic de voors en tegens van in-housing, biedt praktische tips voor de procesgang en geeft bouwstenen voor de gewenste in-house setup.
Datum: woensdag 9 december
Tijd: 09:30 - 11:00
Locatie: Live-stream
Wat kun je verwachten?
In deze clinic gaan Steven Pieneman en Babs van Gisbergen dieper in op een groot aantal facetten van het in-house brengen van digitale marketing activiteiten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Trends en ontwikkelingen van in-housing,
- Waarom in-housing voor elke organisatie een goed idee is,
- Hoe identificeer je de gebieden om te in-housen? Welke keuzes moet je maken?
- Hoe bereid je je team en organisatie zo goed mogelijk voor op de overstap naar in-house?
- Hoe maak je praktisch de overstap naar een in-house marketingoperatie?
Na afloop van de clinic kun je direct aan de slag met een praktisch stappenplan, dat een basis legt voor de transitie naar in-house.
Voor wie is deze clinic interessant?
Deze clinic is voor alle (digitale) marketing managers, die (een gedeelte van) de digitale marketing operatie binnen de eigen muren van de organisatie willen gaan uitvoeren.
Over de sprekers
Steven Pieneman is oprichter en directeur van Admanager. In het verleden is hij werkzaam geweest als digital director bij meerdere digitale bureaus en adverteerders als Heineken. Met ruim 20 jaar ervaring in de digitale marketing helpt hij adverteerders bij de digitale marketing transformatie. Babs van Gisbergen is business development manager van Admanager. Babs heeft ruime ervaring binnen online media en marketing en houdt zich bezig met het optimaal indelen en structureren van team en business structuur.
Aanmelden
Deze clinic is al geweest. Het is niet meer mogelijk om je aan te melden.
Bekijk onze agenda voor meer clinics >>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!