Ter ere van Pride Amsterdam zijn Axe en Vice+, de mediatak van Vice, een contentsamenwerking aangegaan. Hierin werkten de twee bedrijven samen met drie jonge kunstenaars die zichzelf portretteren voor en na hun coming out. In verschillende interviews lichtten zij het werk en de reis naar hun coming out toe.
Met de samenwerking willen Axe en Vice duidelijk maken het belangrijk te vinden dat iedereen openlijk zichzelf kan zijn. Daarom laten ze de drie jonge kunstenaars aan het ‘woord’ die spreken over hun creatieve ontdekkingstocht naar hun eigenidentiteit binnen het LHBTQ+ landschap.
In drie artikelen beelden de kunstenaars zichzelf uit via hun eigen kunstvorm, voor en na de coming out, ondersteund door interviews. Het eerste artikel gaat over de 26-jarige Gary, zij kwam twee jaar geleden publiekelijk uit de kast en vertelt over de ontdekkingsreis die doormaakte tot dat moment. Het tweede artikel gaat over Shana, zij is nu 'onverbiddelijk queer en vrolijk.'
'Ieder soort liefde vieren'
Annekee van den Berg, brand manager Axe Nederland zegt: ‘Tijdens Pride vierden we dat je kunt zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt. Ondanks dat Pride er dit jaar anders uitzag dan andere jaren, wilden we ieder soort liefde vieren en blijft deze boodschap onverminderd belangrijk.’
Leone Vriese, account manager Vice Benelux voegt daaraan toe: ‘Bij Vice gebruiken wij onze verschillende platformen om een stem te geven aan jonge mensen uit de LHBTQ+-gemeenschap. Wij zijn dan ook trots dat we via deze samenwerking nog meer van deze verhalen onder de aandacht brengen.’
De contentsamenwerking is onderdeel van een bredere Axe Pride-campagne, die verder onder andere bestond uit een Snapchat AR Love is Love Rainbow Lens, buitenreclame en een social laag. Daarnaast wil Axe met de campagne het platform Jong&Out van COC Nederland steunen.
Lees ook: Coca-Cola komt groots terug met poëtische campagne: Open Like Never Before
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!