Zelden was er zoveel te doen om de positie van adverteerders als bij de uitspraken van Johan Derksen over Black Lives Matter en Akwasi. Zespri Kiwifruit en Gillette trokken zich al terug, Albert Heijn doet dat voorlopig, terwijl hoofdsponsor Toto de verantwoordelijkheid bij Derksen zelf laat.
Er werden in drie dagen erg veel stemmen uitgebracht op onze poll, 2387 in totaal.
De natie is enorm verdeeld over deze vraag, dat was goed terug te zien in het stemgedrag. Jullie oordeel?
De optie Direct stoppen werd het meest gekozen, zij het met nipt meer stemmen, 46% in totaal. Daar zag het de eerste periode dat de poll liep overigens niet naar uit toen Gewoon dooradverteren nog ruim aan kop ging. Zo ongeveer tegelijkertijd met het nieuws dat de Oranje-spelers Veronica Inside gingen boycotten, sloeg de stemming om.
Uiteindelijk koos 43% voor de optie om gewoon hun commercials te blijven plaatsen rond Derksen cum suis. De derde optie In gesprek gaan met Voetbal Inside en dan beslissen bleef behoorlijk achter met 11% van de stemmen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!