Tijd die ze beter kunnen besteden aan de core business en de groei van hun webshop. Gelukkig zijn er manieren om de logistiek anders te organiseren. Zo zorgen deze plug-ins en fulfilmentoplossingen direct voor meer gemak.
Als ondernemer zorg je dat alles op rolletjes loopt: van inkoop tot logistiek. Maar voor je het weet, ben je meer tijd kwijt aan randzaken dan aan je core business. Door minder hobbels in het logistieke proces bezorg je jezelf meer gemak en meer ruimte voor groei en ontwikkeling. Handige plug-ins en slimme fulfilmentoplossingen laten dit deel van de business gladjes verlopen.
Aansluiten op klantwensen
Speciaal voor ondernemers in de e-commerce zijn er op het gebied van logistiek handige plug-ins die ze eenvoudig kunnen koppelen aan hun webshop. Denk aan plug-ins voor track & trace en een plug-in om snel verzendlabels aan te maken. Wil je eenvoudig bezorgopties toevoegen aan je check-out of afleveradressen automatisch laten checken? Dat kan ook.
Ruime keuze uit bezorgopties
Uit onderzoek blijkt dat klanten graag kiezen uit meerdere bezorgopties in de check-out. Maar liefst de helft van de online shoppers kiest zelfs weleens voor een andere winkel als de gewenste bezorgoptie ontbreekt. Wil je die wegklikkende klanten voorkomen? Bied dan uitgebreide bezorgopties aan in je check-out. Daarmee bepalen je klanten zelf waar en wanneer ze hun pakket ontvangen. Dat levert niet alleen meer tevreden klanten op, maar je bent ook meteen groen bezig. Want als pakketten in één keer bezorgd kunnen worden, bespaart dat heel wat kilometers.
Zo is er een passende bezorgoptie voor elke klant en iedere situatie:
- Ophalen bij een PostNL-punt en dan hoe je dus zelf niet thuis te zijn.
- Ophalen bij de Pakketautomaat en daar kun je dan 24/7 terecht.
- Avondbezorging voor als je overdag niet thuis bent.
- Dezelfde dag bezorgd voor als je je bestelling meteen nodig hebt.
- Zondagbezorging voor als je niet wil of kan wachten tot maandag.
- Keuze in bezorgdag voor als je zelf wilt kiezen op welke dag je pakket komt.
Verstuur je regelmatig naar het buitenland? Dan kan het geen kwaad om je goed te verdiepen in de bezorgvoorkeuren van je buitenlandse klant. Die kunnen namelijk flink verschillen per land. In Duitsland haalt 80% van de consumenten zijn pakket graag op bij een afhaalpunt. Voeg je onze bezorgoptie ‘pick-up point Duitsland’ toe aan je check-out? Dan kunnen je Duitse klanten er zelf voor kiezen om hun bestelling bij een locatie in de buurt op te halen.
Automatische adrescheck
De PostNL-koppeling adrescheck zorgt eveneens voor een klantvriendelijke én milieuvriendelijke oplossing. Deze plug-in vult razendsnel en automatisch alle adressen aan in je check-out. Waar de klant ook woont. De adrescheck is namelijk beschikbaar voor adressen in meer dan 170 landen. De adressen staan meteen in de juiste adresstructuur in je CRM. Hiermee voorkom je tikfouten in het bezorgadres en dus onnodige retouren, onnodige kilometers en onnodig ongenoegen bij de klant die tevergeefs op de bestelling zit te wachten.
Slimme fulfilmentoplossingen
Ook fulfilmentoplossingen kunnen de e-commerce ondernemer een handje helpen. Je kunt daarbij zelf nog bepalen hoe je de fulfilment exact wilt inrichten. Wat je nog zelf wilt uitvoeren en wat je liever uitbesteed aan een partner, zoals bijvoorbeeld PostNL. PostNL bezorgt namelijk niet alleen je post en je pakketen, ze kan ook de complete logistiek voor jouw webwinkel regelen. Van voorraadbeheer tot het picken van de orders, van het inpakken en aanbrengen van de labels tot de verzending en eventuele retouren. Maar net waar jij behoefte aan hebt en wat jou de ruimte biedt om je meer te kunnen richten op je core business.
Lees het e-zine Meer gemak en ontdek wat er allemaal mogelijk is. Van handige API’s en plug-ins tot de complete logistiek van leverancier tot aan de voordeur. Inclusief ervaringsverhalen van andere - succesvolle - ondernemers!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!