Snapchat ‘verlegt zijn grenzen’ op het gebied van AR. Het komt met bijzondere toepassingen, waaronder de uitbreiding van Local Lenses. Gebruikers kunnen daarmee grotere omgevingen of gebieden instant verrijken met een virtuele om direct te delen met vrienden. Zo kon Buckingham Palace al bewaakt worden door een grote draak terwijl nu hele buurten en straten ‘augmented’ beschilderd kunnen worden, met meer Snapchatters tegelijk. De met behulp van machine learning ontwikkelde en uitgebreide AR-feature is ontworpen door het eigen designteam van Snapchat en ontwikkeld door het mondiale netwerk van ontwikkelaars.
Lens Studio
De gemiddeld 170 miljoen Snapchatters krijgen meer innovaties tot hun beschikking met een update van de zogenoemde Lens Studio. Hierin zijn verbeterde features opgenomen als Face Landmarks en Face Expressions, waarmee gezichten, handbewegingen en zelfs loopbewegingen beter zijn te tracken. Daardoor is het mogelijk ze realtime weer te geven en deze te voorzien van bijvoorbeeld AR-schoenen naar keuze.
Partners
Snapchat presenteerde zijn nieuwe features vorige week tijdens de jaarlijkse Partner Summit, dit jaar digitaal gehouden. Tijdens de Summit werden naast de innovaties met augmented reality enkele nieuwe plannen en samenwerkingen gepresenteerd.
Zo heeft Snapchat langdurige contracten heeft afgesloten met organisaties als Disney, ESPN, NBCUniversal, ViacomCBS, en de NBA voor Snapchat’s Discover-platform. Zij gaan volgens Snap ‘made-for-mobile content’ maken voor het platform.
New Snap Originals
Ook gaat Snapchat het volgen en delen van breaking news mogelijk maken. Met de applicatie Happening Now kunnen Snapchatters direct het laatste nieuws delen. Snap heeft voor deze ‘push’-dienst contracten afgesloten met de grootste nieuwsdiensten ter wereld.
Om Snapchatters te helpen bij de mentale gezondheid worden de toepassingen New Snap Originals en Headspace mini toegevoegd. Bij deze laatste zijn samen met vrienden gezondheidsoefeningen te doen.
New Snap Originals zijn die speciaal ontwikkelde programma’s om gezondheids- en positiviteitsboodschappen over te brengen.