Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse partijen en politici reizen in maart weer af naar SXSW 2024

De Nederlandse missie kent drie doelstellingen, waaronder het leren van koplopers in creative tech en immersive experiences.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlandse creatieve partijen, ondernemers en politici reizen in maart weer af naar Austin (Verenigde Staten) voor het jaarlijkse congres/festival South by Southwest, beter bekend als SXSW. De Nederlandse missie kent dit jaar drie doelstellingen: het etaleren van de Nederlandse ontwerpkracht en ontwerpende aanpak met het oog op maatschappelijke uitdagingen, het aanjagen van internationale, langjarige samenwerkingen op het gebied van kennis en innovatie, en het leren van de koplopers in creative tech en immersive experiences wereldwijd.

related partner content for mobile comes here

Verschillende partijen

Aan de Nederlandse missie doen uiteenlopende partijen mee. Zo zijn creatieve organisaties verenigd via CreativeNL en CLICKNL en gaat ook New Dutch Wave mee. De partijen zijn er naar eigen zeggen om Nederlandse organisaties en ondernemers in de creatieve en techsector internationaal te presenteren. Staatssecretaris Alexandra van Huffelen (Koninkrijksrelaties en Digitalisering) is er dit jaar ook weer bij in Austin. Barbera Wolfensberger (directeur-generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) is opnieuw missieleider. 

Ontwikkelingen van morgen volgen

Van Huffelen verklaart: 'Ik kijk er enorm naar uit om weer op SXSW te ontdekken wat de ontwikkelingen zijn van morgen en tegelijkertijd in gesprek te gaan met de Nederlandse en internationale creatieve industrie, techbedrijven, wetenschappers, NGO’s en andere overheden over onze waardengedreven digitale werkagenda. Specifiek wil ik onze onlangs gelanceerde visie op generatieve AI onder de aandacht brengen, zoek ik verbinding met initiatieven die inzichten hebben over de regulering van grote tech platformen en het tegengaan van desinformatie en wil ik op het gebied van online leeftijd-verificatie graag Nederlandse ontwikkelingen onder de aandacht brengen.’

Maarten Schram, de programmaleider die de strategische beursdeelname van Nederland aanvoert, licht toe: 'De hernieuwde samenwerking tussen CreativeNL en New Dutch Wave geeft een verbindende verdieping aan deze editie van SXSW; we trekken niet alleen samen op, maar versterken elkaar ook. Met een gecureerd IE-programma vanuit CreativeNL en een grotere groep deelnemers aan de Flying Dutchmen Tour groeit de Nederlandse delegatie zowel in vorm als in kwaliteit.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in