Meta verkocht een derde meer advertenties op Facebook en Instagram dan vorig jaar

De advertenties daalden in prijs, maar door de sterke verkooptoename steeg de omzet gestaag door.

Facebooks moederbedrijf Meta Platforms heeft de omzet in het tweede kwartaal zien stijgen tot 32 miljard dollar. Omgerekend is dat haast 29 miljard euro. De toename met 11 procent ten opzichte van een jaar eerder was te danken aan meer advertentie-inkomsten.

Er werd ruim een derde meer advertenties getoond op Facebook en Instagram. Die reclames leverden wel minder op dan een jaar eerder, maar die prijsdaling was niet zo groot als de toename in het aantal advertenties.

3 miljard Facebook-gebruikers

Behalve de omzet ging ook de winst van Meta, dat ook nog eigenaar is van WhatsApp, omhoog. Die kwam uit op 7,8 miljard dollar, een stijging van 16 procent op jaarbasis. Het aantal maandelijks actieve gebruikers van Facebook steeg ook. Dat zijn er nu meer dan 3 miljard.

Ook de kosten van het techconcern lagen hoger dan een jaar eerder. Dat had onder meer te maken met kosten voor de reorganisatie die Meta-topman Mark Zuckerberg eind vorig jaar inzette. Inmiddels heeft Meta nog ruim 71.000 mensen in dienst, 14 procent minder dan midden vorig jaar.

Vertrouwen in Threads

Zuckerberg sprak in een toelichting van een goed kwartaal. 'We zien nog altijd dat mensen veel gebruikmaken van onze apps', zei hij. Daarnaast liet de Facebook-oprichter weten dat zijn bedrijf een aantal opwindende nieuwe producten heeft met onder meer Twitter-concurrent Threads en kunstmatige-intelligentiesysteem Llama 2.

(Bron: ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie