Mica-mijnen?
Mica zorgt als grondstof voor die mooie glans op je huid, haar, verf of autolak en wordt ingekocht door grote (ook Nederlandse) bedrijven. Wist je dat niet? Je bent niet de enige! Binnen het RLVNTpanel had nog niemand eerder gehoord van mica-mijnen. Laat staan dat zij op de hoogte zijn van welk kinderleed er achter veel producten schuilt. Een mooie uitdaging voor RLVNT om een creatieve campagne en mediastrategie te ontwikkelen die mensen wakker schudt én oproept de petitie te ondertekenen.
Confrontatie met eigen koopgedrag
Mensen focussen zich natuurlijk vooral op de voordelen van producten. Ze kopen die fijne glansshampoo en cosmetica die hun gezicht doet stralen. Adverteerders spelen hier handig op in door gebruik te maken van portretfoto’s van een prachtige modellen, vergezeld met pakkende claims. In de campagne voor Terre des Hommes wordt gespeeld met deze manier van adverteren. We promoten shampoo en crème op een glossy manier en zetten daarbij dit keer géén reclamepraatje, maar een confronterende tekst.
Tekla Reuten in de hoofdrol
Het portret van Tekla (ambassadeur van Terre des Hommes) staat centraal in de campagne. Zij gaf haar vrije Pinksterdag op om zich te laten fotograferen door de getalenteerde fotograaf Alek. Zonder hun hulp was het nooit gelukt om in drie dagen tijd deze campagne van de grond te krijgen. We zijn super trots op het resultaat en roepen hierbij jullie ook op de petitie te ondertekenen.
Stop kinderarbeid in de mica-mijnen! Teken de petitie!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!