Met de overname van het Zweedse Stendahls zet Intracto Group haar eerste stappen in Scandinavië. Het full-service agency staat met een team van 120 experts in strategie, creatie en technologie bekend om haar holistische aanpak op het vlak van merkcommunicatie. De overname onderstreept de ambitie van Intracto Group om – naast het sterke groeitraject in de Benelux – een geïntegreerde full-service bureaugroep op pan-Europees niveau op te bouwen
Stendahls is voor Intracto Group naar eigen zeggen het antwoord op de sterke behoefte aan een digitale full-service, end-to-end partner in Scandinavië. 'Gezien de ambities van Intracto Group is Zweden het perfecte land om voet aan wal te zetten in Scandinavië. De ruim 10 miljoen inwoners zijn actief in meer dan 1 miljoen bedrijven. De reclame-uitgaven daarvan bedroegen vorig jaar meer dan 1,2 miljard euro. Zweden heeft ook een zeer sterke positie op het gebied van design, gaming en technologische innovatie in vele sectoren', verklaart Intracto, dat onlangs ook veel nieuwe Nederlandse bureaus verwelkomde.
Koploper
'In elk rapport over digitale adoptie komt Zweden als koploper naar voren', zegt ceo Pieter Janssens. 'Of het nu gaat om het gebruik van sociale media, e-commerce of digitale bank- en financiële apps: Zweden loopt altijd voorop. Toch slagen maar weinig bureaus erin om voor hun klanten een echte end-to-end partner te zijn. Stendahls is een doordachte keuze, die ons in staat stelt om te groeien en volgende stappen te zetten in de regio. Niet alleen voor de getalenteerde medewerkers, maar ook voor de klanten, die op zoek zijn naar een full-servicebureau, dat écht klantgericht is.'
Holistische benadering
Net als Intracto Group signaleert Stendahls, dat bekendstaat om een 'holistische benadering' van merkcommunicatie, een groeiende vraag naar echte digitale partners in Scandinavië. Stendahls werkt voor regionale en internationale klanten als Volvo, Husqvarna, Bowers & Wilkins en Sandvik.
'Het is opvallend hoe onze visie op marketing, communicatie en technologie een blauwdruk lijkt te zijn van het project dat Intracto Group aan het bouwen is', zegt ceo Henrik Segergren. 'Ook wij geloven, dat we – meer dan ooit tevoren – nóg klantgerichter moeten zijn. De meeste bureaus lijken hun adviezen te baseren op hun eigen mogelijkheden. Niet op basis van wat de klant écht nodig heeft. Net als Intracto Group willen wij dat type bureau niet zijn. In onze ambitie om te groeien was de tijd rijp om de krachten te bundelen. We zetten de merken van onze klanten in het voetlicht. Over media, markten en grenzen heen. En dat in een wereld, die constant evolueert en steeds digitaler wordt.'
Inracto Group is de laatste weken druk met overnames. Onlangs werden Codezilla, Zoekhelden, Orangedotcom en We are you toegevoegd. Eerder nam het bedrijf al Burst en Booming over.
Lees ook:
En dat is vier: Codezilla versterkt Intracto Group
Weer overname Intracto Group: mediabureau Zoekhelden
Orangedotcom voegt zich bij Intracto Group
Intracto Group voegt opnieuw bureau toe: We are you
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!