Henkel ontwikkelt een zogenoemde Waslabel-scanner om een einde te maken aan de onduidelijkheid van de waslabels. Volgens de Duitse multinational vragen teveel mensen zich nog steeds af wat de voorschrift-symbolen op de etiketten precies betekenen. Met de nieuwe service van de Waslabel-scanner verwacht Henkel dat vragen als ‘Welke temperatuur?’, ‘Moet ik handwassen?’, ‘Mag ik wel strijken?’, tot het verleden behoren.
Webbased-applicatie
De zogenoemde Wash Label Scanner is te gebruiken op Ask Team Clean. Dit is het community-, service- en contentplatform van Henkel. De scanner is volgens Henkel een webbased-applicatie die letterlijk de symbolen op wasetiketten vertaalt. ‘De gebruiker maakt een foto van het label met de mobiele telefoon en de app adviseert hoe het wasgoed op een duurzame manier gewassen kan worden en welke producten er het beste gebruikt kunnen worden.’
Klanten-feedback
Clyde Araujo, head of global eCRM bij Henkel zegt dat de Wash Label Scanner is gemaakt op basis van feedback van klanten. ‘Wassymbolen bleken voor veel verwarring te zorgen. Samen met Wayne Parker Kent bedachten we daarom deze tool. De scanner combineert kunstmatige intelligentie met generaties doorgegeven kennis over wassen vanuit Henkel. Volgens mij is het een perfect voorbeeld van hoe we waarde kunnen toevoegen voor onze klanten, want dat waar het Ask Team Clean-platform voor bedoeld is.’
'Het redt huwelijken'
Wayne Parker Kent, het creatief bureau dat ook verantwoordelijk is voor de content op het platform Ask Team Clean, ontwikkelde het concept, de content en de marketingstrategie voor de Wash Label Scanner. Daan Zoetmulder, managing director bij Wayne Parker vindt dat merken het leven van mensen gemakkelijker moeten maken. ‘Technologie helpt. Met de Wash Label Scanner op Ask Team Clean lossen we tientallen jaren van problemen op. En misschien redden we zelfs wel een paar huwelijken.’
Ask Team Clean-platform
Henkel lanceerde eerder al het communityplatform Ask Team Clean. Dit platform is in het leven geroepen om klanten beter van dienst te zijn en om een directe verbinding tot stand te brengen. Het internationale content- en communityplatform deelt tips en tricks over alles wat met schoonmaken, reinigen en wassen te maken heeft en biedt leden incentives en diensten.
De Wash Label Scanner wordt in eerste instantie geïntroduceerd in Duitsland en wordt later verder uitgerold.
Lees ook: Persil lanceert ‘Tag de vlek'-campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!