Wat is growth hacking eigenlijk en wat is het verschil met growth marketing? Veel ondernemingen worstelen met de vraag hoe je goed experimenteert met growth hacking. Hoe ga je om met iets live krijgen terwijl het nog niet helemaal perfect is? Moet je dat wel doen of beter niet? Chris legt dit haarfijn uit en geeft je voorbeelden van hacks die niet helemaal perfect zijn, maar wel je bedrijf sterker kunnen maken.
Growth Hacking Cultuur
Ook hoor je in deze podcastaflevering welke skills je nodig hebt in een growth hacking team. Daarnaast is cultuur binnen een organisatie erg belangrijk. Als er een cultuur heerst van; snel experimenteren en durven en mogen falen, maakt dat een groot verschil of je succesvol gaat zijn of niet.
Growth Lever Cheat Sheet
Waardoor ontstaat groei? Dat is een belangrijke vraag. Chris heeft hiervoor de Cheat Sheet ontwikkeld. Hierin staan drie groeihefbomen die je in je eigen bedrijf moet implementeren:
- Dream 100: wie is mijn ideale klant en op welke 100 plekken komen zij eigenlijk al samen? Wie bereikt mijn klanten al?
- Waardeladder: biedt iets aan met enorm veel waarde, voor weinig geld. Als iemand daar de waarde van inziet, hoeft diegene niet lang meer na te denken om een volgend aanbod te kopen dat een stuk duurder is. Je hebt je namelijk al bewezen.
- Revenue Stress Test: stel dat je morgen 10 keer zoveel klanten binnenhaalt. Zijn de processen binnen je organisatie in staat dat te handelen of gaat er dan iets mis?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!