1. Red Bull toont de toekomst van sport kijken
Red Bull Rampage is een bizar freeride mountainbike event. Waaghalzen stunten de berg af. Twee weken geleden vond het event plaats in Utah, maar het toffe was dat je het over de hele wereld kon volgen in AR en VR (360 video) via de Red Bull TV app. Het bergparcours kwam in AR tot leven en je kon het vanuit alle hoeken bestuderen. Intel heeft het 3D-model van de berg gemaakt op basis van 12 duizend highres foto’s, geschoten door een drone die over de berg vloog. Daarnaast werd relevante informatie getoond op bepaalde key points en kon je op vier plekken live meekijken via een 360-videocamera. Dit is hoe je thuis op de bank sport wil ervaren.
2. North lanceert de everyday smart glass Focals
De onlangs gelanceerde startup Focals wil onze “everyday smart glass” maken. Focals ziet er goed uit en heeft een klein display (300x300 pixels). Hierop zie je korte tekst en emoji’s en ook voice wordt omgezet in tekst. Focals toont informatie over locaties, wijst je de weg en biedt onderdak aan Alexa. In de showroom maken ze een 3D-model van je hoofd zodat de bril perfect zit. North verkoopt deze brillen vooralsnog alleen in New York en Toronto.
3. Snapchat brengt AR Lenses via een app naar de desktop
Snapchat heeft een desktop app gelanceerd voor haar populaire AR Lenses. Via de Snap Camera app kan je de Lenses nu gebruiken in video chat apps als Skype, Youtube en Google Hangouts. Voor Twitch is er een speciale plugin, waarmee gamers met een toffe Snapchat Lens hun game kunnen streamen. Hoe populair die Lenses zijn, bleek wel toen Snapchat onlangs bekend maakte dat creators er vorig jaar zo’n 350 duizend hebben gemaakt.
4. Spatial: de augmented reality workplace is hier
Spatial is een AR platform waarmee je kan samenwerken met collega’s in augmented reality. Je kan zo met een HoloLens chatten met een 3D-collega of samen interacteren met virtuele objecten die om je heen hangen. Het bedrijf heeft onlangs 8 miljoen dollar aan funding opgehaald en je kan inschrijven voor de beta. De augmented workplace is hier!
5. H&M en Moschino houden een AR fashion show met de Magic Leap One
H&M omarmt als eerste merk de Magic Leap voor een AR fashion show in New York. Naast de traditionele fashionshow was er een grote, vierkante ruimte gekleurd met strepen van een tv-testbeeld waar je kon in kruipen. Tijdens de experience kon de gebruiker interacteren met allerlei virtuele objecten. Ziet er echt fashionable uit, die Magic Leap One.
Lees ook eerdere 'Alles Augmented' posts of schrijf je in voor mijn tweewekelijkse AR nieuwsbrief.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!