Het Belgische biermerk (en nog eventjes de naamgever van de Jupiler League) krijgt een redesign.
Jupiler zegt zelf: ‘strakker in het rood en schuin afgelijnd, en binnenkort op alle blikjes, verpakkingen en het etiket.’ De nieuwe look zal de komende weken worden doorgetrokken naar de rest van de Jupiler-familie (ook Jupiler Blue en Jupiler 0.0%).
Marketingmanager Dimitri Van Loock geeft aan dat in navolging van het opgefriste logo van de stier nu ook de rest van de verpakking een nieuwe identiteit krijgt: ‘Een strakker design, een modernere uitstraling, want bij een frisse Jupiler hoort een frisse look.’
Het is bijna 10 jaar geleden dat het Jupiler-logo een visuele re-styling kreeg. Van Loock: ‘”Less is more” is het devies. De verpakking is daardoor misschien iets minder traditioneel, zou je kunnen zeggen. In de verpakkingswereld staan tegenwoordig zo veel interessante dingen te gebeuren dat veranderingen, klein of groot, wel vaker zullen gebeuren.’
De nieuwe Jupiler-verpakkingen zijn vanaf half september te koop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!