Grolsch komt met een nieuw ontwerp van zijn bierkrat. De brouwer omschrijft het nieuwe krat als ‘een nieuw, fris design, ingericht op de toekomst’. Aan het krat zijn ribbels en reliëf toegevoegd, zodat stickers makkelijk te verwijderen zijn en de kratten langer mooi blijven. En het nieuwe krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
De nieuwe kratten stromen vanaf vandaag gefaseerd in de markt. Omdat de oude kratten gerecycled worden, kan het wel enige tijd duren voor er alleen nog maar nieuwe kratten in de winkels te vinden zijn. Uiteraard bevatten de nieuwe en de oude kratten dezelfde 30cl fles met Grolsch pils.
Dit is het aankondigingsfilmpje van het nieuwe Grolsch-krat:
Milieuvriendelijk
Grolsch laat zich voorstaan op milieuvriendelijkheid. ‘Onder andere door het recyclepercentage van maar 100 procent voor de Nederlandse markt. Van bierbostel, gist en mout tot aan flessen en etiketten, alles wordt hergebruikt.’
Recent verving Grolsch het wegwerpplastic om sixpacks bier door de zogeheten TopClip, een veel duurzamere verpakking van karton.
Klimaatneutraal
Susan Ladrak, sustainability manager bij Grolsch, noemt onder meer ook het feit dat Grolsch in 2022 is overgestapt naar de duurzame warmte van Twence. ‘Dat zorgt ervoor dat onze CO2 emissie met 72 procent vermindert. Die besparing staat gelijk aan de uitstoot van 1800 huishoudens. En dankzij al die inspanningen komen we steeds dichterbij onze doelstelling om volledig klimaatneutraal te worden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!