Team Alzheimer is een initiatief vanuit het bedrijfsleven om fondsen te werven voor Alzheimer Centrum Amsterdam. Er is geen budget voor een campagne, maar wel een heel belangrijk doel. Zoveel mogelijk geld ophalen om meer onderzoek naar de snelst groeiende dodelijke ziekte te financieren.
Het team kwam bij strategisch designbureau Wunder met de vraag een logo te ontwikkelen. Het doel van het logo was de verschillende initiatieven, waarvan Alzheimer Socks de bekendste is, met elkaar te verbinden en een vuist te maken.
Benadruk de urgentie
Al tijdens het eerste gesprek werd duidelijk dat er heel veel geld nodig is, want meer geld betekent meer baanbrekend onderzoek. En dat is nodig, want elke 15 minuten komt er een nieuwe Alzheimerpatiënt bij. En 1 op de 5 mensen krijgt ermee te maken. Te weinig mensen weten dit en daarom is er te weinig urgentie om geld te geven of Alzheimer Socks te kopen.
Een logo dat confronteert
Om de urgentie te benadrukken ontwikkelde Wunder geen gewoon logo, maar een communicatief logo. Het nieuwe logo is als een ultra kort manifest en roept je op om Team Alzheimer te steunen. Met het logo kan de urgente boodschap altijd en overal gecommuniceerd worden. Het logo is daarmee een indringende campagne, die je confronteert met feiten over de ziekte.
Maximale communicatiekracht in een diverse merkstijl
Door het logo toe te passen op bijvoorbeeld de Alzheimer Socks geef je mensen de boodschap van Team Alzheimer mee. En vanuit hetzelfde idee kan ook een indringende campagne of een stijlvol gala ontwikkeld worden.
Steun Team Alzheimer!
Team Alzheimer, voorheen bekend als AlzheimerLab, is opgericht door KPMG, Mc Kinsey en het Alzheimercentrum Amsterdam in nauwe samenwerking met een aantal grote corporates, zoals Heineken, Unilever, ABN Amro en vele anderen. Deze bedrijven ondersteunen én leveren young professionals die initiatieven ontplooien om geld op te halen voor onderzoek van het Alzheimer Centrum Amsterdam. Het bekendste initiatief is de Alzheimer Socks (Alzheimersocks.nl).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!