NPO Radio 2 blijft scoren en staat in 10+ ruim bovenaan de lijst met een marktaandeel van 13%.
Ook in de overige doelgroepen domineert NPO Radio 2 de lijsten. De zender staat als marktleider bovenaan in de doelgroepen 25-67, 25-59, AB1, Boodschappers, 46-67, Business-to-Business, MKB en meer. Hieronder zie je een mooi overzicht van de maar liefst 13 doelgroepen.
NPO Radio 1 en 5 groeien fors
Een mooie plus is ook te zien bij NPO Radio 1. De zender stijgt in 10+ naar een marktaandeel van 8,5%, een groei van 1,0% ten opzichte van de vorige meetperiode. In vergelijking met een jaar eerder doet ook NPO Radio 5 het bijzonder goed. De zender stijgt in 10+ van 5,1% naar maar liefst 6,0% marktaandeel en in de kerndoelgroep 55+ van 10,3% naar 11,6%. In deze laatste doelgroep laat de zender al vijf jaar lang een flinke groei zien:
NPO Radio 3FM is ten opzichte van de vorige meetperiode op 10+ met 0,1% gestegen en in de doelgroep 25-45 met 0,2%. NPO Radio 4 daalt in vergelijking met de vorige meetperiode op 10+ met 0,3%, maar groeit in de kerndoelgroep 55+ met 0,5%.
Eurovisie Songfestival brengt enorm bereik
Aankomende maanden zijn er volop evenementen bij de NPO waar jij als merk van kunt profiteren. Zo staat NPO Radio 2 in de week van 18 t/m 22 mei in het teken van het Eurovisie Songfestival en wordt er uitgezonden vanuit Ahoy. Op de finaledag brengt de zender luisteraars alvast in de Eurovisiesfeer met de Songfestival Top 50. Wil je meeliften op het succes van het grootste muziekspektakel van Europa? Dan is deze voorbeeldcampagne op radio bij uitstek geschikt om met jouw merk het Eurovisie Songfestival te claimen.
Legendarische sportzomer in aantocht
Natuurlijk kijken we ook vooruit naar de maand juni: de start van een legendarische sportzomer. Beginnend met het EK voetbal. Nederland is er eindelijk weer bij en miljoenen Oranjefans kijken hier al maanden naar uit. Alle EK-wedstrijden worden uitgezonden op de tv-zenders van de NPO en Radio 1 brengt live verslag uit van de wedstrijden van het Nederlands elftal in het programma Langs de Lijn. Dit biedt mooie kansen voor jouw merk. Met onze EK-voetbalpakketten ligt zo het grote Oranjepubliek binnen handbereik.
Spektakel tijdens de Tour de France
Ook de Tour start dit jaar in juni en dat is anders dan we gewend zijn. Vanwege de Olympische Spelen in augustus klinkt het startschot al op 26 juni, zodat de renners ook in Tokio aan de start kunnen verschijnen. Met naar verwachting een prachtig deelnamelijstje aan Nederlandse renners en een parcours met twee tijdritten en de dubbele bestijging van de Mont Ventoux kan de Tourliefhebber zijn hart weer ophalen. Spektakel en spanning gegarandeerd!
NPO Radio 1 doet als enige Nederlandse radiozender live verslag van de complete tour. Vorig jaar trok de Tour maar liefst 2,2 miljoen luisteraars (10+). Wil jij als merk aanwezig rondom deze publiekstrekker? Bekijk hier onze speciale radiopakketten.
Kennismaken met radioreclame
Geïnspireerd door de mooie kansen, maar niet zeker hoe je ze optimaal kan benutten? Op donderdag 22 april om 15.00 uur organiseren wij een radiowebinar voor marketeers en ondernemers die hun merk willen laten groeien. Overweeg jij radioreclame en heb je relatief nog weinig kennis en ervaring over dit medium? In dit webinar leer je hoe radioreclame jouw imago, naamsbekendheid en conversie kan versterken en hoe je een effectieve radiocampagne inzet. Nieuwsgierig? Schrijf je hier gratis in.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!