Tijdens de Adobe Summit hebben Adobe en Bridgestone, wereldleider in banden en rubber met oplossingen voor veilige en duurzame mobiliteit, een nieuw partnerschap aangekondigd waarmee ze een revolutie teweeg willen brengen in de klantervaring. Hierbij gaan digitale en fysieke kanalen naadloos in elkaar over om klanten beter te bereiken en Bridgestone's positie als een van 's werelds meest vertrouwde en innovatieve retailreparatienetwerken te versterken.
Bridgestone zal een nieuw e-commerceplatform lanceren dat wordt aangestuurd door Adobe Experience Cloud. Hier worden klantinzichten naadloos samengebracht uit meerdere online- en offlinebronnen. Zo biedt Bridgestone klanten snelle online toegang tot zijn winkels, product- en serviceaanbod, online betalingen en garageafspraken.
Het meest innovatieve en duurzame reparatienetwerk in de sector
Bridgestone is niet alleen marktleider op het gebied van de productie van banden, maar is ook een van de grootste reparatienetwerken in de sector, met 17 verschillende merken, zoals First Stop, Speedy en Reiff. Daarnaast zijn ze ook aanwezig in 36 landen van de EMEA-regio.
De samenwerking met Adobe gaat Bridgestone helpen bij het optimaliseren van zijn benadering van de klantervaring voor het gehele product- en serviceportfolio. Door digital commerce centraal te stellen in de groeistrategie voor de lange termijn, zal Bridgestone dichter bij zijn gevarieerde klantenkring komen via meer geavanceerde digitale mogelijkheden – ongeacht het merk, product of de dienst waarvoor zij kiezen.
Bridgestone's focus op onlineactiviteiten ondersteunt ook het streven om de koolstofemissies in 2030 met 50% te verminderen ten opzichte van 2011, en om uiterlijk in 2050 CO2-neutraal te zijn in alle winkels. Door de nieuwe digitale technologieën te combineren met bestaande activiteiten op het gebied van afvalbeheer, meer gebruik van milieuvriendelijke materialen en schone energie, zal het merk zich nog meer inzetten om zijn duurzaamheidsdoelstellingen te halen.
Elke interactie met de klant telt
Voor Bridgestone is individuele interactie met de klant belangrijk. Aangezien het bedrijf zijn klanten meestal één of twee keer per jaar ziet, is het van belang dat elke interactie goed verloopt. Klanten verwachten dat deze ervaringen handig, efficiënt en naadloos verlopen. Ze hebben vaak contact met het bedrijf als ze een noodreparatie nodig hebben. Dit kan stressvol zijn, waardoorkwaliteitservaringen des te belangrijker zijn.
Met zijn gecombineerde digitale en fysieke aanbod ontwikkelt Bridgestone nieuwe en verbeterde manieren om de figuurlijke band met klanten te versterken en de stress van autoreparaties weg te nemen. Bridgestone zal bijvoorbeeld geautomatiseerde meldingen over aanstaande onderhoudsbeurten rechtstreeks naar de telefoon van de klant sturen, samen met automatische voorstellen voor online afspraken en gepersonaliseerde offertes en aanbiedingen.
Bridgestone heeft Conciërge-ervaring waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de Adobe-technologie. Op deze manier zal Bridgestone elk aspect van de reparatieservice kunnen beheren; van het ophalen tot het afleveren van het voertuig, allemaal met één druk op de knop. Dit betekent dat elk contactpunt een maximaal gemak en efficiëntie voor de klant garandeert.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!