Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe groter, hoe beter: bioscoopreclame heeft de hoogste impact, zo blijkt uit onderzoek

Het onderzoek vraagt ook aandacht voor het potentieel van de tag-on op tv.
Bioscoopreclame
© Afbeelding: Shutterstock
Bioscoopreclame
© Afbeelding: Shutterstock

Adverteren op het witte doek blijkt een slimme zet, mits de adverteerder een boodschap uitdraagt die past bij het bioscoopgevoel. Die en meer inzichten delen GroupM, EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker in een onderzoek dat is uitgevoerd in samenwerking met MeMo2 (onderdeel van Kantar). Bioscoopreclame heeft de hoogste impact ooit gemeten in het Awareness Impact-onderzoek van GroupM, dat eerder negen andere reclamevormen onder de loep nam.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rene Naus

Interessante insights! Is het onderzoek ook ergens compleet te lezen?

Paul van der Veer

Dit is waardevol onderzoek. Is het onderzoek beschikbaar voor verdere verdieping?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in