NOC*NSF en CM.com ontwikkelen digitale fanbeleving voor Olympische en Paralympische Spelen

De registratie voor toegangskaarten voor de TeamNL Huizen start op 3 januari.

Een vorig TeamNL Huis
Afbeelding: Team NL

Nederlandse sportfans die in de zomer naar de Olympische Spelen in Parijs gaan en daar graag een bezoek willen brengen aan het TeamNL Huis, kunnen zich vanaf 12.00 uur registreren via de speciale website. Dat meldt sportkoepel NOC*NSF.

Mensen die zich (kosteloos) registreren hebben vanaf 22 januari 48 uur de tijd om als eersten tickets voor het Team NL Huis aan te schaffen. De algemene kaartverkoop begint op 25 januari.

Tijdens de Spelen is er in het TeamNL Huis elke dag plaats voor zo'n zesduizend Oranjefans. Zij kunnen daar meekijken naar wedstrijden en ook zijn er huldigingen van sporters en diverse andere activiteiten. Ook bij de Paralympische Spelen is er een TeamNL Huis, dat met duizend toegangsplaatsen kleiner is.

Fanbeleving

NOC*NSF komt voor de oranjefans ook met een speciale smartphone-app, die ontwikkeld is door CM.com. Dat bedrijf ontwikkelde ook digitale (fan)ervaringen voor de Formule 1 in Zandvoort. De TeamNL Huis-app geeft de gebruiker informatie over favoriete sporters, wedstrijden en huldigingsmomenten. Wie fysiek aanwezig is in Parijs, heeft in de app ook zijn tickets voor de Team NL Huizen bij de hand. 

De app geeft ook praktische informatie over het bezoeken van de Team NL Huizen, laat de gebruiker meedoen aan win-acties en stuurt 'op basis van persoonlijke interesses berichten met de nieuwste updates en exclusieve content, die je kunt bekijken in de mobiele app of via WhatsApp.'

Geen commercieel initiatief

Tot en met de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang werden de Nederlandse sporters nog gehuldigd in het Holland Heineken House. Bij de Spelen van Tokio (2021) en Beijing (2022) was er door het coronavirus geen ontmoetingsplaats voor de Nederlandse sporters en fans. Het TeamNL Huis is volledig in handen van NOC*NSF en Sportcentrum Papendal. En is dus géén commercieel initiatief, benadrukken de organisatoren. Ze werken wel samen met sponsoren om de Team NL Huizen mogelijk te maken. Hoofdsponsor is Nederlandse Loterij. Partners van de TeamNL Huizen zijn Odido, het AD en Missie H2, een coalitie van energie-organisaties die zich sterk maakt voor waterstof als Nederlandse energiebron. NOC*NSF zoekt nog meer sponsoren, antwoordt een woordvoerder op vragen van Adformatie.

Bron: Redactie Adformatie / ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie