Deze week werd door Adweek volop aandacht besteed aan McTrax, een papieren placemat die muzikaal tot leven wordt gebracht. De placemat is voorzien van geleidende inkt, een kleine batterij en een dun circuitboard met 26 digitale touchpoints. Door je telefoon erop te leggen kun je er via de bijbehorende app muziek mee maken - met in-house geproduceerde audioloops, synths, geluidseffecten en zelfs de mogelijkheid om je eigen stem op te nemen.
TBWA\NEBOKO ontwikkelde McTrax voor McDonald’s in Nederland.
Radha Pleijsant, Creative technologist en Jan Jesse Bakker, Digital design lead: “De innovatieve techniek zit in het papier van de McDonald’s placemat, de telefoon fungeert alleen als speaker en scherm. Die verbind je eenvoudig via Bluetooth met de placemat, waardoor de muziek via de speakers te horen is.”
Darre van Dijk CCO van TBWA\NEBOKO : “Techniek, engagement en entertainment komen op deze manier helemaal samen - en wordt zo ‘experience advertising’”.
Erwin Dito, Director Marketing, Communications & Consumer Insight McDonald’s Nederland: “Dit is wat McDonald’s is, een plek om plezier te hebben en mooie momenten te beleven, voor iedereen”.
Om McTrax goed werkend te maken is nauw samengewerkt met Edward Tetteroo en Koert Gaaikema van This Page.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!