Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne 'Boeren houden van koeien' wint Liegebeest 2022

Wakker Dier reikt prijs voor 14e keer uit
Boeren houden van koeien, campagnebeeld
Boeren houden van koeien, campagnebeeld

De campagne Boeren houden van koeien heeft de Liegebeest van 2022 'gewonnen'. De campagne kreeg 63 procent van de 21 duizend stemmen in de verkiezing van Wakker Dier. De campagne zou een veel te rooskleurig beeld van het leven van een melkkoe schetsten.

related partner content for mobile comes here

Ook de tweede plaats gaat naar de veehouderijsector, naar de campagne Ontdek de geit. Deze ontving 20 procent van de stemmen. In de campagne wordt gesteld dat geiten in Nederland ‘optimaal welzijn’ genieten. Volgens Wakker Dier overlijden in de praktijk veel babygeitjes binnen twee weken, onder andere door slechte zorg. Hun moeders komen nooit buiten en hebben geen plek om te klimmen; een basisbehoefte voor geiten.

Effectief

De Liegebeestverkiezing is ook dit jaar effectief gebleken: drie van de vijf kandidaten beloofden al snel na hun nominatie beterschap. Snackproducent Van Dobben stopt met plofkip. Supermarkt Plus jokt niet meer over ‘vrij rondlopende’ kalfjes, aldus Wakker Dier, en Jumbo verwijdert een claim over ‘natuurlijk gedrag’ van tilapia van zijn website.

Het is de veertiende keer de Liegebeestverkiezing is gehouden. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in