Overslaan en naar de inhoud gaan

Web analytics verhoogt effectiviteit e-mail campagnes

Email campagnes op basis van web analytics leveren tot vier keer meer omzet en achttien keer meer netto winst dan het ongericht verstuurde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het rapport ‘Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance’, uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Nedstat, is gebaseerd op onderzoek onder 159 email marketeers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Marketeers die de prestaties van hun email campagnes analyseren, blijken aanzienlijk meer tevreden met hun campagnes dan marketeers die dit niet doen. De integratie met web analytics data stelt hen in staat om doelgroepen intelligenter te segmenteren en gerichte boodschappen te sturen wat de klantenbinding kan verbeteren en de omzet kan verhogen. Dit zou tot vier keer meer omzet en achttien keer meer netto winst opleveren dan het ongericht versturen van mailings.

related partner content for mobile comes here

Uit resultaten blijkt dat in alle drie de landen de meeste marketeers hun email segmentatie nog kunnen verbeteren. Door segmentatie relatief weinig in te zetten missen marketeers nog steeds de kans om strategieën toe te passen die op maat zijn gemaakt voor de specifieke campagnes die ze voeren. In plaats daarvan vertrouwen zij nog steeds op verouderde methoden van segmentatie en ontnemen zichzelf daarmee de mogelijkheid gerichtere campagnes aan abonnees te versturen. Teveel marketeers doen geen enkele moeite om respons van abonnees te monitoren. Zelfs wanneer een gebrek aan respons is aangetoond blijven sommige marketeers abonnees emailen, wat leidt tot vervuilde adressenbestanden en verspilde marketing budgetten.

Ulrike Ziegler, VP Marketing bij Nedstat: "Marketeers zien de waarde van behavioural data voor email marketing, maar slechts een enkeling past het op effective wijze toe."

Het onderzoek 'Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance' is gratis verkrijgbaar op en op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in