Overslaan en naar de inhoud gaan

We think

Veel dingen weten we wel, bijvoorbeeld de populariteit van sociale netwerken en communities...Ja, oke, ze zijn populair en daar worden heel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op vele vlakken kan een simplificatie van de theorie in de vorm van een visual als zeer verhelderend worden ervaren. Zo ook in dit verhaal. (zie filmpje verderop)

related partner content for mobile comes here

Open innovation kan zeer krachtig zijn, maar tegelijkertijd ook angstaanjagend. Wij halen toch consultants en de beste experts in huis? We hebben toch een R&D afdeling?! Het merendeel van onze medewerkers is zeer hoog opgeleid! En dat is perfect, maar de kracht van 'de gewone mens' moet niet onderschat worden. Creatieve ideeen kunnen uit alle hoeken komen, de consument wil innoveren en erover praten, ze kunnen sneller reageren en misschien wel het mooiste; ze doen het voor niks (in geld), ze willen 'recognition'.

Kijk verder voor het filmpje, een ppt en een presentatie van Charles Leadbeater zelf.

Hierbij het filmpje op youtube van Charles Leadbeater over 'mass innovation', 'the power of communities', (knowledge) 'sharing' en 'generating ideas'.

Ik heb het filmpje zelf nog een keer bekeken in het licht van de verkiezingen in de VS. De campagne van Obama springt hier uitermate goed op in.

De boodschap van de maker aan het einde van het filmpje is dat diegene die het hebben gezien een bijdrage leveren in de vorm van een comment. Bij deze ben ik ook erg benieuwd hoe jullie erover denken.

ps. Op de website van Leadbeater staat tevens een over open innovation. Deze zet closed en open innovation binnen een organisatie tegenover elkaar.

ps2. Aangezien ik dusdanig onder de indruk ben van het werk van de beste man heb ik hieronder nog een filmpje toegevoegd (ted.com) van een presentatie van hemzelf, genaamd 'The rise of the amateur professional'.

Korte samenvatting (in het engels):

'In this deceptively casual talk, Charles Leadbeater weaves a tight argument that innovation isn't just for professionals anymore. Passionate amateurs, using new tools, are creating products and paradigms that companies can't.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in