Traditionele media lijden onder internet
Dat blijkt uit een enquête van NRC Handelsblad onder 5100 bezoekers van de eigen website. De bezoekers van de website van de krant gaven antwoorden op vier vragen: Wat doet u op internet, wat doet u niet meer door internet, is uw leven veranderd door internet en maakt u zich zorgen over veiligheid. Drie op de tien respondenten geven aan dat ze in sterke mate minder tv kijken en naar de radio luisteren als gevolg van de tijd die ze online besteden. Bijna de helft van de geënquêteerden zegt enigszins minder tijd te besteden aan televisie en radio. De overige deelnemers aan het onderzoek geven aan dat ze niet minder tv kijken en radio luisteren sinds de opkomst van internet. Verder zegt een kwart van de ondervraagden in sterke mate minder gebruik te maken van de telefoon. Internetters verkiezen e-mail en chatten steeds meer boven het ouderwetse telefooncontact. Het lezen van gedrukte media, zoals boeken, kranten en tijdschriften, staat ook onder druk bij de deelnemers aan het NRC-onderzoek. Van de ondervraagden geeft 15 procent aan in sterke mate minder te lezen. Vier op de tien zeggen enigszins minder te lezen door hun online activiteiten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid