Overslaan en naar de inhoud gaan

Traditionele media lijden onder internet

De opkomst van internet zorgt ervoor dat Nederlanders steeds minder telefoneren, radio luisteren, televisie kijken en boeken en kranten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een enquête van NRC Handelsblad onder 5100 bezoekers van de eigen website. De bezoekers van de website van de krant gaven antwoorden op vier vragen: Wat doet u op internet, wat doet u niet meer door internet, is uw leven veranderd door internet en maakt u zich zorgen over veiligheid. Drie op de tien respondenten geven aan dat ze in sterke mate minder tv kijken en naar de radio luisteren als gevolg van de tijd die ze online besteden. Bijna de helft van de geënquêteerden zegt enigszins minder tijd te besteden aan televisie en radio. De overige deelnemers aan het onderzoek geven aan dat ze niet minder tv kijken en radio luisteren sinds de opkomst van internet. Verder zegt een kwart van de ondervraagden in sterke mate minder gebruik te maken van de telefoon. Internetters verkiezen e-mail en chatten steeds meer boven het ouderwetse telefooncontact. Het lezen van gedrukte media, zoals boeken, kranten en tijdschriften, staat ook onder druk bij de deelnemers aan het NRC-onderzoek. Van de ondervraagden geeft 15 procent aan in sterke mate minder te lezen. Vier op de tien zeggen enigszins minder te lezen door hun online activiteiten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in