Tijdschriften zetten aan tot actie
Dat concluderen de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het Nederlands Uitgeversverbond en mediabureau Starcom in de Magazine Engagement Study. Het is voor het eerst dat in Nederland uitgebreid onderzoek is gedaan naar het effect van Umfeldplanning en advertenties op de 'engaged' tijdschriftenlezers.
In de Magazine Engagement Study is vooral gekeken naar de manier van lezen: waarom, op welke momenten en wat wordt er gelezen? Ook de rol van advertenties in tijdschriften voor engaged lezers en het effect ervan op hun gedrag is hierbij uitgebreid onderzocht.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit het onderzoek blijkt ook dat 75 procent van de engaged lezers bewust tijd vrij maakt om een tijdschrift te lezen, 63 procent leest zijn tijdschrift van voor naar achter en 60 procent zegt het tijdschrift te bewaren om er later nog iets in op te zoeken. Voor de grootste groep geldt dat tijdschriften zorgen voor ontspanning (87%), informatie (79%) en inspiratie (70%). Verder vinden lezers het vooral belangrijk dat advertenties passen bij het tijdschrift (75%) en bij de lay-out van het tijdschrift (61%).
In het onderzoek zijn ruim 2000 respondenten betrokken. Alle onderzoeksresultaten zijn na te lezen in de brochure Magazine Engagement Study. Deze kan hier worden gedownload.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid