Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschriften zetten aan tot actie

Driekwart van de tijdschriftenlezers met een sterke bladbinding bezoekt wel eens een winkel of een website na het zien van een advertentie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concluderen de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het Nederlands Uitgeversverbond en mediabureau Starcom in de Magazine Engagement Study. Het is voor het eerst dat in Nederland uitgebreid onderzoek is gedaan naar het effect van Umfeldplanning en advertenties op de 'engaged' tijdschriftenlezers.

related partner content for mobile comes here

In de Magazine Engagement Study is vooral gekeken naar de manier van lezen: waarom, op welke momenten en wat wordt er gelezen? Ook de rol van advertenties in tijdschriften voor engaged lezers en het effect ervan op hun gedrag is hierbij uitgebreid onderzocht.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 75 procent van de engaged lezers bewust tijd vrij maakt om een tijdschrift te lezen, 63 procent leest zijn tijdschrift van voor naar achter en 60 procent zegt het tijdschrift te bewaren om er later nog iets in op te zoeken. Voor de grootste groep geldt dat tijdschriften zorgen voor ontspanning (87%), informatie (79%) en inspiratie (70%). Verder vinden lezers het vooral belangrijk dat advertenties passen bij het tijdschrift (75%) en bij de lay-out van het tijdschrift (61%).

In het onderzoek zijn ruim 2000 respondenten betrokken. Alle onderzoeksresultaten zijn na te lezen in de brochure Magazine Engagement Study. Deze kan worden gedownload.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in