Overslaan en naar de inhoud gaan

Sorrell: ‘De vraag is of Omnicom en Publicis bij elkaar passen’

‘Er zitten haken en ogen aan de deal tussen Omnicom en Publicis. Bijvoorbeeld of de culturen wel bij elkaar passen. Publicis gaat in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sorrell noemt de megadeal een ‘extreem moedige en verrassende move’, waarvoor hij Publicis-topman Maurice Lévy feliciteert. Hij spreekt tegen Adage wel zijn twijfels uit of de twee concerns wel matchen. Omnicom noemt hij traditioneel, met weinig diversiteit aan digitale diensten. Ook vraagt hij zich af of ‘dit wel goed is voor de klanten’ en of twee kapiteins op een schip – Lévy en Wren – nou zo verstandig is.

related partner content for mobile comes here

Geen druk
De Brit ontkent dat er nu druk staat op de positie van zijn WPP, dat nu niet meer de grootste reclameholding ter wereld is. ‘Er is geen druk. In Europa hebben we nog steeds dezelfde grootte als Publicis Omnicom Group. In Azië en Afrika zijn we groter. In Latijns-Amerika zijn we slechts iets kleiner. In Amerika heeft Publicis Omnicom Group te maken met de antitrustwet. Ik denk dat er een soort evenwicht ontstaat in de industrie die zelfs meer mogelijkheden biedt voor WPP.’
Sorrell wijst daarmee onder meer op het probleem van conflicterende accounts bij de nieuwe reclamegigant, zoals PepsiCo en Coca-Cola en Microsoft en Google.

Havas
David Jones, ceo van Havas, zegt in een reactie dat de fusie Publicis of Omnicom niet per se meer digitale bekwaamheid of snelheid in het leveren van klantoplossingen gaat opleveren. ‘Snelheid en slagvaardigheid zijn in deze tijd heel belangrijk.’
Ook Jones denkt te kunnen profiteren van de deal tussen Omnicom en Publicis. ‘We kijken zeker naar vertrekkende talenten en klanten.’
Havas is voorlopig niet van plan te kijken naar acquisities. ‘Tenzij de grootste aandeelhouder, Group Bolleré, dat wil. Ik verwacht wel dat er veel gespeculeerd gaat worden over de positie van Interpublic (IPG).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in