Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO fuseert tv en online kijkcijfers

Stichting KijkOnderzoek levert vanaf 21 april een nieuwe, verrijkte dataset aan de markt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met deze set is het mogelijk om uitspraken te doen over het crossmediale bereik van programma’s en video commercials. Zo kan worden vastgesteld wat online devices (zoals computers, tablets en smartphones) toevoegen aan het netto bereik van het tv-scherm en omgekeerd. In deze eerste release kan fusiedata gebruikt worden voor alle personen van 6 t/m 64 jaar in Nederland. 

De nieuwe fusiedata geven voor het eerst inzicht in de overlap tussen kijkers die bereikt zijn via het tv-scherm en via online devices. Deze overlap kan berekend worden voor programma’s, zenders, tijdvakken en voor commercials. Zo kan in een analyse een kijker, die één aflevering van een serie heeft gezien via het tv-scherm en één aflevering via de tablet, meegenomen worden als bereikte kijker via tv-scherm en dit online device. Ook kan het bereik van een campagne bij dezelfde persoon via verschillende devices worden berekend. 
 

related partner content for mobile comes here

Videodata Integratie Model


Op basis van de afzonderlijke TV- en Online datasets was het al mogelijk om kijkdichtheden te bepalen voor zowel programma’s als zenders. Nu is er ook inzicht in de overlap in bereik voor TV en online. De nieuwe cijfers geven antwoord op vragen, zoals:

Op basis van de afzonderlijke TV- en Online datasets was het al mogelijk om kijkdichtheden te bepalen voor zowel programma’s als zenders. Nu is er ook inzicht in de overlap in bereik voor TV en online. De nieuwe cijfers geven antwoord op vragen, zoals:

-    Hoeveel netto bereik heeft mijn campagne exclusief op TV opgeleverd? (en)
-    Hoeveel online bereik is gerealiseerd, bovenop dit TV-bereik? (en)
-    Hoeveel mensen in de doelgroep van 20 tot en met 49 jaar bereikten we met een programma zowel via de TV als via online devices?

Bij dit zogenaamde Videodata Integratie Model (VIM) zijn alle SKO-stakeholders (Screenforce, NPO, PMA en BVA) betrokken. De uitvoering van de datafusie ligt in handen van Kantar Media. De volgende stap in het VIM-project is om fusiedata over de hele bevolking van 6+ te rapporteren en SKO verwacht deze dataset vanaf juli 2017 te kunnen leveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in