Overslaan en naar de inhoud gaan

Retailers sturen echt te veel irritante junkmail

Financiële dienstverleners en organisaties in de publieke sector doen het beter.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ricoh de communicatie van bedrijven onder de loep 

related partner content for mobile comes here

Dit keer keek het bedrijf samen met onderzoeksbureau Coleman Parkes naar de communicatie van organisaties uit zeven branches en hoe Europese consumenten uit 22 landen die ervaren.

De meerderheid van de respondenten (76 procent) vindt communicatie die ze van retailers ontvangt irrelevant.

75 procent vindt hetzelfde van de content van scholen, hogescholen en universiteiten.

Financiële dienstverleners en organisaties in de publieke sector komen volgens het onderzoek het beste uit de bus: respectievelijk 39 procent en 42 procent van de respondenten zegt dat communicatie uit deze branches over het algemeen relevant is voor hen.

Dit betekent tegelijk dat de meerderheid van de consumenten vindt dat organisaties in iedere sector vooral irrelevant communiceren.

Sectoren gerangschikt op irrelevantie van boodschappen

1 Retail

2 Onderwijs

3 Telecom

4 Gezondheidszorg

5 Energie

6 Financiële dienstverlening

7 Publieke sector

Consumenten vragen zich af hoe bedrijven met hun persoonlijke gegevens omgaan als ze al die junkmail en spam zien.

Zeker de retail wordt niet vertrouwd als het gaat om de verwerking van consumentengegevens. 74 procent zegt deze branche niet te vertrouwen.

Strikte regelgeving

De sectoren die als het meest betrouwbaar worden gezien, zijn de publieke sector, de financiële dienstverlening en de gezondheidszorg. Ongeveer de helft van de consumenten vertrouwt deze sectoren (respectievelijk 50 procent, 49 procent en 48 procent) in het correct behandelen van persoonlijke data. Dit zijn ook de branches met de meest strikte regelgeving op dit gebied.

Flinke impact

Het spammen/de perceptie van spam heeft een flinke impact op de resultaten van organisaties, meent Ricoh. Want 18 procent zegt als gevolg van spam elders klant te zijn geworden. 63 procent geeft aan dat ze minder geld uitgeven bij organisaties waaraan ze zich storen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in